Słaby kwartał AOL
Największa grupa medialna świata AOL Time Warner poniosła w IV kwartale stratę w wysokości 1,82 mld USD (41 centów na akcję).
Największa grupa medialna świata AOL Time Warner poniosła w IV kwartale stratę w wysokości 1,82 mld USD (41 centów na akcję). Przed rokiem firma również była na minusie, ale mniejszym - jej straty sięgały 1,09 mld USD (25 centów na akcję).
AOL odczuwa wydatki związane z przejęciami, których dokonał w ostatnim okresie, ale najbardziej bolesny był kryzys na rynku reklamowym. To był bardzo trudny kwartał dla firm, które żyją z reklamy - podkreślają analitycy.
Stosunkowo dobrze radziła sobie wytwórnia filmowa Warnera. To głównie zasługa wielkiego hitu kasowego, jakim okazał się film Harry Potter i Kamień Filozoficzny. Ogólnie sprzedaż całej grupy wzrosła o 3,9 proc. do 10,6 mld USD. Równocześnie przychody z reklam spadły w tym samym czasie aż o 14 proc. - do 2,2 mld USD. Spadła też sprzedaż wytwórni płytowej należącej do grupy - o 4 proc. do 1,2 mld USD. Sukcesem, który pozwolił częściowo zrównoważyć niekorzystne zjawiska, było zwiększenie liczby abonentów przez America Online (1,9 mln nowych klientów) i HBO (1,2 mln nowych widzów).
W ciągu całego roku wzrósł natomiast o 14 proc. zysk operacyjny powiększony o amortyzację - wyniósł on 2,8 mld USD (33 centy na akcję).