Słynna sieć z burgerami z USA chce wejść do Polski. Zrobiła kolejny krok
Wendy's dostrzega ogromny potencjał na polskim rynku, dlatego rozpoczął intensywne poszukiwania franczyzobiorców. Amerykańska sieć z burgerami chce wykorzystać rosnącą rozpoznawalność marki w Polsce, otwierając nowe restauracje w różnych regionach kraju. To kolejny punkt w planie europejskiej ekspansji.
Wendy's - amerykańska sieć fast food - kontynuuje ekspansję w Europie. W ostatnim czasie zainwestowała spore środki m.in. w odpowiedni łańcuch dostaw czy regionalne zespoły operacyjne, a także inwestując w marketing.
"Kontynuujemy naszą podróż, aby stać się marką o coraz większym znaczeniu globalnym, dlatego kraje europejskie są priorytetowymi, strategicznymi rynkami wzrostu i pomogą nam rozszerzać obecność Wendy's na arenie międzynarodowej. Aby przyspieszyć ten proces, koncentrujemy się na budowaniu relacji z franczyzobiorcami, którzy podzielają nasze ambicje i chcą budować zasięg restauracji Wendy's na całym kontynencie" - mówił kilka tygodni temu E.J. Wunsch, prezes zarządu Wendy’s.
Wendy's niedawno podpisał umowy z franczyzobiorcami w Irlandii, Rumunii i Szkocji. Amerykańska sieć chce otworzyć w tych krajach łącznie ponad 100 restauracji, jeszcze w 2025 roku. Żeby rozwój był jeszcze szybszy, Wendy's chce w najbliższym czasie otworzyć restauracje również w Polsce.
"Bardzo cieszymy się z możliwości serwowania naszego jedzenia fanom Wendy's w Polsce. Chcemy wykorzystać nasz sukces w Wielkiej Brytanii i dlatego już nie możemy się doczekać, kiedy nasze kwadratowe hamburgery, [...] trafią w ręce polskich konsumentów za sprawą naszych nowych partnerów franczyzowych" - powiedział Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy's Europe, cytowany przez serwis dlahandlu.pl.
Wendy's już aktywnie działa w tym kierunku. Obecnie sieć rekrutuje franczyzobiorców w Polsce, a także zachęca do otwarcia nowych restauracji w całym kraju. Amerykańska firma zaznacza, że szuka partnerów posiadających doświadczenie operacyjne, lokalną wiedzą, a także udokumentowane sukcesy w szybkim rozwoju marek.
Franczyzobiorcy, którzy dołączą do zespołu Wendy's w Polsce, będą mogli w pełni wykorzystać siłę i rozpoznawalność marki, tak, aby szybko mogły przyciągnąć klientów. Partnerzy będą mogli również korzystać ze sprawdzonego modelu biznesowego, a także szkoleń i narzędzi.
Wendy's to restauracja typu fast food. W swojej ofercie ma m.in. hamburgery czy popularny za oceanem deser Frosty. Spółka podaje, że działa obecnie na 30 rynkach na świecie, a sieć liczy łącznie ponad 7100 restauracji. Udział zagranicznych lokali w planie rozwoju marki do 2025 roku wynosi 70 procent.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy wynika, że ponad 50 proc. konsumentów w Polsce zna markę Wendy's, z kolei 74 proc. klientów rozważa wizytę w restauracjach tej sieci.