Reklama

SMG: Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną o 4,5 proc.

Po trzech kwartałach rynek reklamy telewizyjnej urósł o 4,2 proc, a w całym 2015 r. wzrost inwestycji w reklamę telewizyjną wyniesie 4,5 proc. - ocenia agencja mediowa SMG.

- Rynek reklamy telewizyjnej wyraźnie przyspieszył w III kwartale 2015 roku odzwierciedlając pozytywne nastawienie firm do inwestowania, wynikające z zadowalających wskaźników gospodarczych, takich jak tempo wzrostu PKB, czy spadające bezrobocie (...) IV kwartał powinien przynieść wzmocnienie presji popytowej zgodnie z trendami makroekonomicznymi obserwowanymi obecnie w Polsce - poinformował, cytowany w komunikacie, Piotr Piętka, prezes SMG w Polsce.

"Obecnie nie widać niepokojących wpływów dochodzących z zagranicy. Estymujemy, że wzrost inwestycji w reklamę telewizyjną w całym roku 2015 wyniesie 4,5 proc." - dodał.

Reklama

W 2016 r. Piętka spodziewa się zwiększenia inwestycji w formaty video dostępne online: zarówno serwisy VOD, jak też video dostępne w YouTube czy na Facebooku.

Agencja SMG szacuje, że po dziewięciu miesiącach 2015 r. rynek reklamy telewizyjnej urósł o 4,2 proc., a wartość rynku telewizyjnego wyniosła ponad 2,79 mld zł. SMG podała, że w III kwartale 2015 r. wpływy reklamowe TV wzrosły o 6,4 proc.

"W III kwartale na dodatnią dynamikę w reklamie telewizyjnej najsilniej wpłynął wzrost inwestycji reklamowych branży farmaceutycznej - o 8,4 proc., a także sektora żywność, który wydał więcej o 12,8 proc." - czytamy w komunikacie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »