Sony tnie koszty
Japoński gigant branży elektronicznej, firma Sony, zamierza drastycznie ograniczyć liczbę dostawców oraz zmniejszyć koszty zakupów.
Liczba dostawców może zostać zmniejszona o ponad połowę - z 2500 do 1200, natomiast koszty zakupów zredukowane o ok. 20 procent do poziomu 500 miliardów jenów. Jest to efekt zanotowanej w zakończonym 31 marca roku finansowym straty w wysokości 98,94 miliardów jenów. Była to pierwsza od 14 lat strata tej wchodzącej w skład indeksu Nikkei225 spółki.
Rzecznik firmy Mami Imada poinformował, iż plan redukcji kosztów jest odpowiedzią na spadające ceny elektroniki - w ostatnich latach spadały one z roku na rok o około 15 - 20 procent. - Jeżeli nie ograniczymy wydatków, nie mamy szans przetrwać tego wyścigu cen - dodał Imada.
Kilka dni temu o stracie w minionym roku finansowym poinformował również inny potężny producent sprzętu elektronicznego - Panasonic. Spółka zanotowała w zakończonym 31 marca roku finansowym stratę w wysokości 379 miliardów jenów .
Maciej Leściorz