Sony tnie koszty

Japoński gigant branży elektronicznej, firma Sony, zamierza drastycznie ograniczyć liczbę dostawców oraz zmniejszyć koszty zakupów.

Japoński gigant branży elektronicznej, firma Sony, zamierza drastycznie ograniczyć liczbę dostawców oraz zmniejszyć koszty zakupów.

Liczba dostawców może zostać zmniejszona o ponad połowę - z 2500 do 1200, natomiast koszty zakupów zredukowane o ok. 20 procent do poziomu 500 miliardów jenów. Jest to efekt zanotowanej w zakończonym 31 marca roku finansowym straty w wysokości 98,94 miliardów jenów. Była to pierwsza od 14 lat strata tej wchodzącej w skład indeksu Nikkei225 spółki.

Rzecznik firmy Mami Imada poinformował, iż plan redukcji kosztów jest odpowiedzią na spadające ceny elektroniki - w ostatnich latach spadały one z roku na rok o około 15 - 20 procent. - Jeżeli nie ograniczymy wydatków, nie mamy szans przetrwać tego wyścigu cen - dodał Imada.

Reklama

Kilka dni temu o stracie w minionym roku finansowym poinformował również inny potężny producent sprzętu elektronicznego - Panasonic. Spółka zanotowała w zakończonym 31 marca roku finansowym stratę w wysokości 379 miliardów jenów .

Maciej Leściorz

City Index / o. w Polsce
Dowiedz się więcej na temat: cięte | japoński | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »