Spadek pogłowia trzody chlewnej w VII

Pogłowie trzody chlewnej w lipcu 2003 roku zmniejszyło się, w porównaniu z analogicznym okresem 2002 roku, o 0,5 proc. i wyniosło 18.605,3 tys. sztuk - podał Główny Urząd Statystyczny w poniedziałkowym komunikacie.

Pogłowie trzody chlewnej w lipcu 2003 roku zmniejszyło się, w porównaniu z analogicznym okresem 2002 roku, o 0,5 proc. i wyniosło 18.605,3 tys. sztuk - podał Główny Urząd Statystyczny w poniedziałkowym komunikacie.

W porównaniu z lipcem 2002 roku zmalał udział prosiąt oraz trzody chlewnej na chów, natomiast wzrósł udział warchlaków i tuczników.

"Stan i struktura pogłowia trzody chlewnej w końcu lipca 2003 roku (...) wskazują na odwrócenie dotychczasowego trendu w chowie świń (...). Pogłębienie trendu spadkowego stada macior, zwłaszcza sztuk prośnych, wyraźnie wskazuje, że producenci trzody chlewnej podjęli proces ograniczania chowu świń" - podał GUS.

Na ograniczenie liczebności trzody chlewnej mają wpływ, niskie ceny żywca wieprzowego wynikające z dużej podaży oraz wzrost cen ziemiopłodów paszowych.

Reklama

W ciągu siedmiu miesięcy tego roku skupiono ogółem 1.091,9 tys. ton żywca wieprzowego, czyli prawie o 23 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Ceny żywca wieprzowego spadły i przeciętna cena skupu 1 kg żywca wieprzowego, liczona za siedem miesięcy, wynosiła 3,12 zł i była niższa o 17,2 proc. od ceny w analogicznym okresie 2002 roku.

Zaś cena w obrotach targowiskowych za okres lipiec-sierpień kształtowała się na poziomie 3,07 zł, czyli o 19,4 proc. niższym niż rok wcześniej.

GUS ocenia, że utrzymujące się na niskim poziomie ceny żywca wieprzowego oraz wzrost w ostatnich miesiącach cen zboża, a od lipca skokowy wzrost cen ziemniaków, wpłynął na pogorszenie opłacalności produkcji trzody chlewnej na rzeź.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »