Społeczności internetowe w mikro i makro skali na konferencji communityStandard 2009

Panorama polskich serwisów społecznościowych, premiery nowych projektów - w tym m. in. mikrobloga Fejm (o2.pl), sieci reklamowej właściciela Fotki.pl, serwisu ShareTheMusic.pl, a także wystąpienie Kominka - najpopularniejszego blogera polskiego internetu, to obok zagadnień budowy i monetyzacji serwisów społecznościowych oraz social marketingu najważniejsze tematy tegorocznej konferencji communityStandard 2009.

Panorama polskich serwisów społecznościowych, premiery nowych projektów - w tym m. in. mikrobloga Fejm (o2.pl), sieci reklamowej właściciela Fotki.pl, serwisu ShareTheMusic.pl, a także wystąpienie Kominka - najpopularniejszego blogera polskiego internetu, to obok zagadnień budowy i monetyzacji serwisów społecznościowych oraz social marketingu najważniejsze tematy tegorocznej konferencji communityStandard 2009.

19-20 listopada odbędzie się konferencja communityStandard 2009.Społeczności internetowe organizowana przez branżowy serwis Internet Standard. Wśród omawianych zagadnień znajdą się zarówno: badania użytkowników polskich serwisów społecznościowych, zasady budowania, utrzymania społeczności, wykorzystanie social media jako kanału komunikacji z klientem, case studies kampanii reklamowych, jak również analiza najnowszych trendów w tzw. social media oraz wystąpienia gości specjalnych.

- To już druga edycja konferencji communityStandard - mówi Agnieszka Świtkowska, wydawca Internet Standard oraz menedżer konferencji. - W zeszłym roku zastanawialiśmy się czy społecznościowy boom, który w naszym kraju objawił się lawinowo rosnącą liczbą użytkowników Naszej Klasy to chwilowa moda czy też tak, jak na świecie, stanie się trendem rozwoju współczesnego internetu. W tym roku już wiemy, że Polacy korzystają z tego typu serwisów, czego kolejnym dowodem jest fakt, że najszybciej rosnącą społeczność użytkowników Facebooka w ostatnich kilku miesiącach stanowią Polacy.

Reklama

Program konferencji podzielony został na kilka tematycznych bloków. W pierwszym z nich omówione zostaną zjawiska towarzyszące życiu uczestników społeczności (tu m. in. wystąpienia Andrzeja Garapicha, prezesa PBI, dr Jana Zająca, Krzysztofa Sobieszka, pełnomocnika zarządu Naszej Klasy i przedstawicieli firmy Gemius) oraz problemy prawne związane z prowadzeniem serwisów społecznościowych, które scharakteryzuje dr Arwid Mednis, radca prawny z Kancelarii Wierzbowski Eversheds. Nie zabraknie dyskusji na temat ch@mstwa w sieci oraz sposobów jego minimalizowania, której towarzyszyć będzie panel moderatorów. Specjalny blok poświęcono również panoramie społeczności skupiających ekspertów i profesjonalistów oraz pasjonatów różnych dziedzin życia.

Niewątpliwą atrakcją pierwszego dnia konferencji będzie blok "Premiery" podczas którego zaprezentowane zostaną nowe i ważne społecznościowe projekty- zapowiada Agnieszka Świtkowska. Dowiemy się m. in. co budować będzie przewagę konkurencyjną nowego mikrologa Grupy o2 o nazwie Fejm oraz jaka jest strategia reklamowa sieci tworzonej przez Rafała Agnieszczaka.

Drugi dzień konferencji upłynie pod znakiem budowania i utrzymywania społeczności oraz prób monetyzacji serwisów. Tematyce przyglądać się będą m. in. Radosław Zalewski, koordynator serwisów internetowych z Gazeta.pl, Olaf Szymański advertising sales director w Fotka.pl, Marcin Langowski, dyrektor operacyjny pionu społeczności w Onet.pl, a także: przedstawiciele serwisu Cokupić.pl, Patryk Urban, który zaprezentuje społecznościową platformę SiePomaga.pl oraz Katarzyna Prus-Malinowska, dyrektor ds. promocji i komunikacji, BZWBK S.A odpowiedzialna za Bank Pomysłów BZWBK.

Gwiazdą konferencji communityStandard 2009 będzie osoba, której udało się zbudować lojalną społeczność wokół blogów (Kominek.tv i Kominek.in) - mówi Agnieszka Świtkowska. Blogi Kominka to niezwykle zjawisko w polskiej sieci, serwisy internetowe wielu znanych na naszym rynków tytułów prasowych nie mogą poszczycić się tak duża rzeszą czytelników. .....

Konferencję zakończy blok poświęcony marketingowi w społecznościach, podczas którego znajdą się wystąpienia m. in. Mariusza Woźnickiego, prezesa Harder&Harder, Michała Rutkowskiego, dyrektora zarządzającego Tribal DDB, a także panel dyskusyjny dotyczący umiejętnego wykorzystania potencjału reklamowego drzemiącego w serwisach społecznościowych z udziałem przedstawicieli największych polskich serwisów społecznościowych i przedstawicieli agencji i domów mediowych.

Nie zabraknie również case studies, a wśród nich tegoroczni laureaci nagrody MIXX Awards w kategorii Marketing społecznościowy: kampania Nike+ (Mindshare Polska) oraz w kategorii Best In Show: Operacja Kapsel (Click 5 dla marki Tymbark).

- Na konferencję zapraszamy zarówno osoby zawodowo związane z serwisami społecznościowymi, mediami tradycyjnymi i internetowymi, jak i zatrudnione w branży marketingu, reklamy, PR czy interaktywnej oraz chcące wykorzystać social media w swoim biznesie - mówi Agnieszka Świtkowska. - Oczywiście pasjonaci i obserwatorzy fenomenu społeczności również znajdą dla siebie interesujące zagadnienia. Mam nadzieję, że różnorodność i atrakcyjność programu communityStandard 2009 udowodni potencjał społeczności internetowych w wielu obszarach oraz zachęci do uczestnictwa w konferencji wszystkich zainteresowanych tym zjawiskiem.

Więcej informacji i zgłoszenia na stronie konferencji: http://www.internetstandard.pl/konferencje/communitystandard2009/p/index.html

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: społeczności | blok
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »