Sprzedaż Biedronki wzrosła w 2019 r. do 53 mld zł! Sieć wykorzystała świetne warunki rynkowe
Spółka Jeronimo Martins, do której należy sieć supermarketów Biedronka podała wstępne wyniki finansowe za 2019 r. Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w ub. roku do 12,62 mld euro (tym samym wyniosła ok 53 mld zł), co oznacza wzrost rok do roku w euro o 7,9 proc., a w walucie lokalnej o 8,8 proc.
W samym IV kw sprzedaż Biedronki wyniosła 3,38 mld euro, co oznacza wzrost rdr w tej walucie o 10,6 proc., a w walucie lokalnej o 10,3 proc.
Grupa Jeronimo Martins podała, że sprzedaż Biedronki stanowiła w 2019 roku 67,7 proc. ogółu przychodów portugalskiej grupy. Skonsolidowana sprzedaż portugalskiej grupy wzrosła r/r o 7,5 proc. do 18,64 mld euro. Tym samym w 2019 r. dystrybutor zwiększył sprzedaż o 1,3 mld euro.
Firma Jeronimo Martins podkreśliła, że firmie udało się osiągnąć tak dobre wyniki mimo, że w 2019 roku było 13 dni handlowych mniej niż rok wcześniej.
Jak podkreślają przedstawiciele Jeronimo Martins w Polsce popyt konsumpcyjny utrzymał się na dobrym poziomie. Inflacja żywności w kraju, wyższa niż początkowo zakładano w tym roku, wyniosła ok. 4,9 proc. Sektor detaliczny nadal dostosowywał się do stopniowego wdrożenie zakazu handlu w niedzielę".
Władze Jeronimo Martins podkreślają, że rok 2019 był bardzo dobry dla spółki, pozwolił firmie wzmocnić pozycję w trzech krajach, w których działa, i w pełni skorzystać z istniejących korzystnych warunków konsumenckich, szczególnie w Polsce. W związku z tym Grupa rozpoczyna rok 2020 z pozytywnym impulsem i jest zdecydowana kontynuować wzrost.