Sprzedaż BPH w II półroczu 2006

Proces sprzedaży marki i 200 placówek Banku BPH przez Unicredit rozpocznie się prawdopodobnie w II półroczu tego roku, a zakończy w 2007 roku - poinformował dziennikarzy w Sejmie Paweł Szałamacha, wiceminister skarbu.

Proces sprzedaży marki i 200 placówek Banku  BPH przez Unicredit rozpocznie się prawdopodobnie w II półroczu  tego roku, a zakończy w 2007 roku - poinformował dziennikarzy w  Sejmie Paweł Szałamacha, wiceminister skarbu.

Na pytanie kiedy rozpocznie się proces sprzedaży BPH wiceminister odpowiedział: "W tym półroczu już raczej nie, zostały dwa miesiące, a Unicredito jeszcze tam nie weszło. Proces zacznie się raczej w drugim półroczu, a sprzedaż nastąpi raczej w przyszłym roku".

W ubiegłym tygodniu w środę minister skarbu państwa i Andrea Moneta z UniCredit podpisali porozumienie, rozwiązujące trwający od wielu miesięcy konflikt, dotyczący fuzji banków Pekao i BPH. Zgodnie z porozumieniem transakcja powinna zostać przeprowadzona i zakończona najpóźniej w ciągu trzydziestu miesięcy.

Reklama

Porozumienie ma zagwarantować, że BPH pozostanie niezależnym bankiem na polskim rynku. UniCredit pozbędzie się 200 oddziałów oraz usług bankowych z nimi związanych, działających pod marką BPH, na korzyść niezależnego trzeciego podmiotu, w drodze międzynarodowego, konkurencyjnego i przejrzystego procesu. Pozostałe 280 oddziałów zostanie włączone do Pekao.

Ostatnio chęć kupna 200 palcówek BPH wyrazili m.in. Commerzbank AG, KBC Groep NV i PZU SA.

Wcześniej media spekulowały też, że zainteresowani kupnem części aktywów Banku BPH mogą być norweski bank Nordea (ale przedstawiciele tego banku zaprzeczyli tym informacjom) oraz austriacki Raiffeisen. Prasa wymieniała też dwóch polskich inwestorów: Leszka Czarneckiego, właściciela Getin Holding oraz Zygmunta Solorz-Żaka, właściciela Invest-Banku.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Paweł Szałamacha | skarbu | wiceminister
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »