Sprzedaż detaliczna w styczniu wzrosła o 5,8 proc. rdr
Sprzedaż detaliczna w styczniu wzrosła o 5,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2010 roku, po wzroście o 12,0 proc. rok do roku w grudniu. Miesiąc do miesiąca spadła o 28,6 proc. - poinformował w środę GUS.
Sprzedaż detaliczna realnie wzrosła w styczniu o 2,1 proc. rok do roku.
Ekonomiści ankietowani przez PAP szacowali, że sprzedaż detaliczna w styczniu rok do roku wzrosła średnio o 8,5 proc., a w ujęciu miesięcznym spadła o 26,9 proc.
Poniżej dane o dynamice sprzedaży detalicznej w styczniu i w grudniu:
I 2011 XII 2010
I 2010 XII 2010 XII 2009 XI 2010
ogółem 5,8 -28,6 12,0 25,3 pojazdy -4,1 -50,5 38,6 18,0 mechaniczne paliwa 13,3 -9,8 17,2 7,5 żywność, napoje, 0,0 -31,1 4,2 33,6 wyroby tytoniowe pozostała sprzedaż 29,4 -11,9 16,0 26,8 w niewyspecjalizowanych sklepach leki, kosmetyki 16,6 -18,0 17,6 28,2 odzież, obuwie 18,5 -24,6 14,3 33,3 meble, AGD, RTV 23,6 -38,4 21,8 33,2 prasa, książki -16,3 -37,3 -9,4 37,4 pozostałe -5,2 -32,2 5,5 25,8
Sprzedaż hurtowa przedsiębiorstw handlowych wzrosła w styczniu o 22,1 proc. rok do roku, po wzroście w grudniu o 18,6 proc., a miesiąc do miesiąca spadła o 9,4 proc. - poinformował w środę GUS.
Sprzedaż hurtowa przedsiębiorstw hurtowych wzrosła w styczniu o 18,7 proc. rok do roku, po wzroście o 11,9 w grudniu, a w ujęciu miesięcznym spadła o 6,4 proc.
Nowe zamówienia w przemyśle w Polsce wzrosły w styczniu w ujęciu rok do roku o 10,0 proc., po wzroście o 23,4 proc. w grudniu 2010 r. - poinformował w środę GUS.
W ujęciu miesięcznym zamówienia spadły o 3,7 proc. w porównaniu ze wzrostem o 4,9 proc. w grudniu.
Wskaźnik nowych zamówień w przemyśle pokazuje rozwój popytu na wyroby i usługi. Służy on do oceny przyszłej produkcji.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł w lutym w porównaniu do stycznia o 2,4 pkt proc., osiągając minus 25 pkt proc. - podał w środę GUS.
Wskaźnik ten był niższy niż przed rokiem o 9,3 pkt proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył o 0,8 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie minus 29,2 pkt proc. Wartość tego wskaźnika była niższa niż przed rokiem o 4,5 pkt proc.
Inflacja, bezrobocie, PKB - zobacz dane z Polski i ze świata w Biznes INTERIA.PL