Sprzedaż PC w odwrocie

W 2006 roku zostanie sprzedanych 234,5 mln komputerów PC, o 10,7 proc. więcej niż w 2005 roku podała w poniedziałek gazeta "Austin-American Statesman", powołując się na raport firmy analitycznej Gartner.

W 2006 roku zostanie sprzedanych 234,5 mln  komputerów PC, o 10,7 proc. więcej niż w 2005 roku  podała w  poniedziałek gazeta "Austin-American Statesman", powołując się na  raport firmy analitycznej Gartner.

Według raportu wzrost rynku komputerów PC będzie większy od przewidywanego jeszcze w 2005 roku. Wcześniejsze prognozy mówiły o 9,3 proc. wzroście rynku PC w 2006 roku. Rok 2006 będzie też, według raportu, kolejnym, trzecim z rzędu rokiem spadków cen komputerów PC. W efekcie tego przychody firm komputerowych, mimo odczuwalnego wzrostu sprzedaży, mogą wcale nie wzrosnąć. Jak powiedział "Austin-American Statesman" odpowiedzialny za raport analityk w firmie Gartner, George Shiffler, na rozwiniętych rynkach nastąpi odczuwalny spadek sprzedaży desktopów.

Reklama

Będzie on częściowo kompensowany przez rosnącą sprzedaż notebooków, zaś na rynkach krajów rozwijających się sprzedawać się będą dobrze zarówno notebooki, jak i desktopy. Tym właśnie krajom światowy rynek komputerów PC ma zawdzięczać w 2006 roku swój wzrost.

Według raportu, wysyłka komputerów PC wzrośnie na świecie w 2006 roku średnio o 1,9 proc., przy czym niskiemu wzrostowi winne będą takie rynki jak amerykański i zachodnioeuropejski, gdzie wysyłka spadnie o 8,6 proc. Największy wzrost wysyłki komputerów PC widoczny będzie w Chinach i Indiach - 19,5 proc.

Na rynku EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), do którego, według Gartner, należy Polska, wzrost wysyłki wyniesie około 8 proc.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Gartner | Austin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »