Sprzedaż porównywalna Biedronki wzrosła w I kwartale 2017 roku o 8,4 proc.
Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w pierwszym kwartale 2017 r. o 9,7 proc. (w lokalnej walucie) do 2,527 mld euro, a sprzedaż porównywalna LFL* zwiększyła się o 8,4 proc. - poinformował Jeronimo Martins, właściciel Biedronki. Zdaniem analityków to efekt programu 500 plus.
EBITDA Biedronki w I kw. 2017 r. wyniosła 171 mln euro, co oznacza wzrost rok do roku o 13,2 proc. Marża EBITDA wzrosła do 6,8 proc. z 6,6 proc. w analogicznym okresie roku 2016.
Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej grupy Jeronimo Martins w I kw. 2017 r. wyniósł 78 mln euro wobec 77 mln euro rok wcześniej.
Wynik EBITDA wyniósł w tym czasie 192 mln euro, co oznacza wzrost o 4,6 proc. rdr. Marża EBITDA wyniosła 5,2 proc. wobec 5,4 przed rokiem.
Sprzedaż portugalskiej grupy wzrosła o 9 proc. do 3,68 mld euro.
CAPEX grupy Jeronimo Martins wyniósł w pierwszych trzech miesiącach roku 101 mln euro, z czego na Biedronkę przeznaczono z tej kwoty 49 mln euro, czyli około 48 proc.
Jeronimo podało w raporcie, że w pierwszych trzech miesiącach roku Biedronka otworzyła 11 sklepów, a zamknęła 4. Na koniec marca sieć liczyła 2729 sklepów.
* LfL - Like for like - bez uwzględnienia nowych sklepów
Pobierz darmowy: PIT 2016