Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" w listopadzie spadła o 16 proc. rok do roku
Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, wyniosło w listopadzie 2012 roku 250 447 sztuk i było o 16 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej" w listopadzie było wyższe o 3,7 proc. w stosunku do października.
Z kolei rozpowszechnianie płatne razem "Dziennika Gazety Prawnej", wydawanego przez Infor razem z Axel Springer Polska, wyniosło w listopadzie 72 655 egzemplarzy, co oznacza spadek o 15,3 proc. rdr oraz wzrost o 2,3 proc. mdm.
W listopadzie liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostał "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 346 776 egzemplarzy, co oznacza spadek rok do roku o 5,9 proc. oraz o 0,7 proc. mdm.
W listopadzie w ujęciu rocznym rozpowszechnianie płatne razem "Super Expressu" spadło o 7,6 proc., do 161 406 sztuk. Z kolei miesiąc do miesiąca wzrosło o 4 proc.
Rozpowszechnianie płatne razem "Rzeczpospolitej" w listopadzie wyniosło 100 829 sztuk, co oznacza spadek rok do roku o 18,9 proc. Miesiąc do miesiąca sprzedaż spadła o 2,8 proc.
- - - - - -
Agora podnosi od 2 stycznia cenę "Gazety Wyborczej" o 30 groszy. Wydanie dziennika od poniedziałku do czwartku będzie kosztować 2,3 zł, a w piątek i sobotę 2,8 zł - podała Agora w komunikacie na swojej stronie internetowej. Cena "Gazety Wyborczej" w prenumeracie teczkowej wyniesie 1,9 zł.
"Cena "Gazety Wyborczej" nie była zmieniana od czterech lat, choć w tym czasie znacząco wzrosły koszty wydawnicze. Chcemy stale rozwijać "Gazetę" i oferować czytelnikom treści najwyższej jakości, dlatego zdecydowaliśmy się podnieść jej cenę" - powiedziała Katarzyna Kolanowska, dyrektor wydawnicza "Gazety Wyborczej"
Wcześniej ceny egzemplarzowe podniosły m.in. "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna", "Fakt" i "Super Express".
Sprawdź bieżące informacje z rynku mediów na stronach Biznes INTERIA.PL