Szwedzka sieć sklepów budowlanych Jula myśli o centrum logistycznym w Polsce
Sieć sklepów budowlano-ogrodniczych Jula planuje otwieranie kilku nowych sklepów rocznie i zastanawia się nad stworzeniem centrum logistycznego w Polsce. Dziś towary dostarczane są do Polski z magazynu w szwedzkiej miejscowości Skara. Firma liczy na to, że w kolejnych latach uda się osiągnąć wynik na poziomie 50 proc. wzrostu obrotów rok do roku. Do tej pory wzrost był nawet dwukrotny.
- Chcemy nieustannie utrzymać szybkie tempo rozwoju i to będzie skala trzech, czterech, może pięciu otwarć nowych sklepów w roku - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Daniel Adamiuk, szef sieci Jula na Polskę. - Aktualnie chcemy się skupić bardzo mocno na jakości uruchamianych lokalizacji. Stąd też jesteśmy bardzo wybredni, jeżeli chodzi o dobór nowych miejsc dla naszych sklepów.
Z tego powodu sieć nie ma jeszcze swojego sklepu w Krakowie, chociaż - jak podkreśla Adamiuk - miasto to jest od początku na liście planów lokalizacyjnych.
- Mogę zapewnić, że mamy w tej chwili dwie bardzo dobre lokalizacje na mapie, i myślę że w ciągu kilku miesięcy podamy więcej szczegółów, gdzie i kiedy. Ale już wkrótce otworzymy sklep Jula w Krakowie - zapewnia Adamiuk.
Firma spogląda też na miasta mniejsze do 150 tys. mieszkańców. Każdy sklep Jula ma standardowo 3 tys. m kw. i zatrudnia 25-30 osób. Firma stawia sobie cel osiągnięcie rentowności przez każdy nowy sklep w ciągu 3 lat.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
- Coraz częściej myślimy o tym, by stworzyć w Polsce pewne rozwiązanie logistyczne też dla naszych sklepów. Na razie działa to na zasadzie dostaw z magazynu centralnego w Szwecji, i paradoksalnie ten koszt jest stosunkowo niski, ponieważ do Polski wraca dużo pustych frachtów - mówi Adamiuk. - Co ciekawe, dostawa z naszego magazynu w środkowej Szwecji, z miasteczka Skara, do Polski, jest tańsza niż na przykład na północ Szwecji albo do Norwegii.
Uzasadnienie dla powstania takiego magazynu byłoby, gdyby Jula dysponowała siecią 15-20 sklepów w Polsce, co - zdaniem Adamiuka - może nastąpić w ciągu półtora roku. Przedwczoraj sieć uruchomiła swój 11. market w Polsce - tym razem w Szczecinie.
Kliknij i pobierz darmowy program PIT 2013