T-Mobile - stracił ponad 400 tys. klientów

Przychody T-Mobile Polska spadły w pierwszym kwartale 2017 roku o 4,6 proc. rdr do 1,57 mld zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. W segmencie usług przedpłaconych baza klientów na koniec I kw. 2017 r. zmniejszyła się o 405 tys. w porównaniu do wyników IV kw. 2016 roku.

EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 431 mln zł i była niższa o 17,2 proc. rdr. Marża EBITDA osiągnęła poziom 27,4 proc.

Na wyniki I kw. 2016 roku miało wpływ jednorazowe zdarzenie związane z rozliczeniem sprzedaży hurtowej międzynarodowych usług roamingowych w wysokości 58 mln zł. Bez uwzględnienia tego zdarzenia przychody całkowite spółki w I kw. 2017 r. zmniejszyłyby się o 1,2 proc., a EBITDA o 7,1 proc. w porównaniu do wyników z ubiegłego roku.

"Przychody T-Mobile Polska utrzymują się na w miarę stabilnym poziomie, na co wpływ ma m.in. wyższa sprzedaż urządzeń, która częściowo kompensuje spadające przychody z usług telekomunikacyjnych. Na wynik EBITDA spółki dodatkowo mają wpływ wyższe koszty bezpośrednie związane z obsługą połączeń międzysieciowych jak również roamingowych oraz koszty urządzeń związane z większą sprzedażą w porównaniu do ubiegłego roku.

Reklama

Dzięki naciskowi na efektywność oraz restrukturyzację w 2016 roku niższe koszty stałe skompensowały częściowo wzrost kosztów bezpośrednich" - powiedział cytowany w komunikacie Szabolcs Gaborjani, członek zarządu ds. finansowych T-Mobile Polska.

T-Mobile Polska po I kw. 2017 r. obsługiwała bazę 10,229 miliona klientów. Na koniec marca spółka posiadała w segmencie usług abonamentowych 6,696 miliona klientów, a w segmencie usług przedpłaconych 3,533 miliona. W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba klientów kontraktowych zwiększyła się o 84 tysiące, a rok do roku o 178 tysięcy.

W segmencie usług przedpłaconych baza klientów na koniec I kw. 2017 r. zmniejszyła się o 405 tys. w porównaniu do wyników IV kw. 2016 roku.

W I kw. 2017 r. spółka kontynuowała inwestycje w poprawę dostępu do LTE w Polsce, koncentrując się na miastach i szlakach komunikacyjnych. Do dyspozycji klientów w tym okresie zostało oddanych 900 nowych stacji bazowych z LTE. Firma przyśpieszyła również inwestycje związane z oferowaniem technologii Carrier Aggregation (CA), która zapewnia wyższe prędkości przesyłania danych i większą pojemność sieci. W samym I kw. technologia ta została zaimplementowana na 400 stacjach bazowych, gdy w całym 2016 r. było to 600 stacjach bazowych. Zwiększa się też liczba stacji bazowych, obsługujących agregację trzech pasm częstotliwości, co pozwala na oferowanie transmisji danych z prędkością do 300 Mbps.

Udział technologii LTE w całym wolumenie przesyłanych danych w I kw. przekroczył poziom 60 proc., a w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku ilość transmitowanych danych w sieci LTE wzrosła o ponad 210 proc.

DT rozważa sprzedaż T-Mobile; daje zarządowi kilkanaście miesięcy na poprawę wyników

Niemiecka grupa Deutsche Telekom daje nowemu zarządowi T-Mobile Polska kilkanaście miesięcy na poprawę wyników. Jeśli to się nie uda, może zdecydować o wystawieniu telekomu na sprzedaż - wynika z nieoficjalnych informacji "Rzeczpospolitej". DT odmówił dziennikowi komentarza. (Rzeczpospolita)

PAP
Dowiedz się więcej na temat: telefonia komórkowa | T-Mobile
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »