Tam nie chcą kobiet!
Stereotypy nadal działają na klientów. Choć tyle mówi się o równouprawnieniu to wciąż dzielimy branże na typowo kobiece lub męskie i mamy konkretne preferencje co do płci sprzedawców.
Warsztat samochodowy, salon motoryzacyjny, sklepy AGD RTV, komputerowe czy banki i firmy ubezpieczeniowe to miejsca, gdzie niechętnie korzystamy z obsługi kobiet. Wyniki badania Programu Jakość Obsługi www.jakoscobslugi.pl, w którym wzięło udział 2 tys. konsumentów z całej Polski pokazują, że w niektórych branżach płeć obsługi ma naprawdę ogromne znaczenie.
Okazuje się, że w większości z badanych branż preferencje co do wyboru obsługi są bardzo podobne u klientów obu płci.
Mit równuprawnienia w pracy? Dołącz do dyskusji na Forum
Prawie tyle samo kobiet i mężczyzn woli kobiety w salonach fryzjerskich, w sklepach spożywczych oraz drogeriach i perfumeriach. Aż 62% klientek i 68% klientów zdecydowanie woli też trafić do lekarki, a nie lekarza, a w aptece do farmaceutki.
Gdzie jeszcze mężczyźni chcą być obsługiwani przez kobiety? 7 na 10 przyznaje, że w hotelach i biurach podróży, a 8 na 10 w restauracjach i kawiarniach. Najmniej, i to także klientom obu płci, pasują sprzedawczynie w firmach z branży AGD, RTV, komputery, multimedia (tylko 6% woli obsługę kobiet) oraz motoryzacja (4%).
Chyba nikogo nie zaskoczy fakt, że zdecydowana większość klientów to właśnie mężczyzn widzi w roli mechaników i speców od motoryzacji oraz sprzętu elektronicznego, AGD RTV czy komputerów.
Z kolei niespecjalnie oczekujemy męskiej obsługi w firmach z branży kosmetycznej, w SPA, salonach fryzjerskich, w sklepach odzieżowych, obuwniczych, salonach jubilerskich oraz sklepach spożywczych. Za to w sprawach finansowych i ubezpieczeniowych 6 na 10 klientek i tyle samo klientów szuka porady mężczyzny.
Co ciekawe zdecydowana większość klientów chcąc kupić odzież lub kosmetyki zwraca się do sprzedających je kobiet. Za to aż 60% klientek woli męską obsługę w restauracjach, pizzeriach i kawiarniach.
Program Jakość Obsługi
www.jakoscobslugi.pl
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi