Tam nie chcą kobiet!

Stereotypy nadal działają na klientów. Choć tyle mówi się o równouprawnieniu to wciąż dzielimy branże na typowo kobiece lub męskie i mamy konkretne preferencje co do płci sprzedawców.

Kobieta-mechanik? Nie, dziękuję

Warsztat samochodowy, salon motoryzacyjny, sklepy AGD RTV, komputerowe czy banki i firmy ubezpieczeniowe to miejsca, gdzie niechętnie korzystamy z obsługi kobiet. Wyniki badania Programu Jakość Obsługi www.jakoscobslugi.pl, w którym wzięło udział 2 tys. konsumentów z całej Polski pokazują, że w niektórych branżach płeć obsługi ma naprawdę ogromne znaczenie.

Okazuje się, że w większości z badanych branż preferencje co do wyboru obsługi są bardzo podobne u klientów obu płci.

Mit równuprawnienia w pracy? Dołącz do dyskusji na Forum

Reklama

Prawie tyle samo kobiet i mężczyzn woli kobiety w salonach fryzjerskich, w sklepach spożywczych oraz drogeriach i perfumeriach. Aż 62% klientek i 68% klientów zdecydowanie woli też trafić do lekarki, a nie lekarza, a w aptece do farmaceutki.

Gdzie jeszcze mężczyźni chcą być obsługiwani przez kobiety? 7 na 10 przyznaje, że w hotelach i biurach podróży, a 8 na 10 w restauracjach i kawiarniach. Najmniej, i to także klientom obu płci, pasują sprzedawczynie w firmach z branży AGD, RTV, komputery, multimedia (tylko 6% woli obsługę kobiet) oraz motoryzacja (4%).

Chyba nikogo nie zaskoczy fakt, że zdecydowana większość klientów to właśnie mężczyzn widzi w roli mechaników i speców od motoryzacji oraz sprzętu elektronicznego, AGD RTV czy komputerów.

Z kolei niespecjalnie oczekujemy męskiej obsługi w firmach z branży kosmetycznej, w SPA, salonach fryzjerskich, w sklepach odzieżowych, obuwniczych, salonach jubilerskich oraz sklepach spożywczych. Za to w sprawach finansowych i ubezpieczeniowych 6 na 10 klientek i tyle samo klientów szuka porady mężczyzny.

Co ciekawe zdecydowana większość klientów chcąc kupić odzież lub kosmetyki zwraca się do sprzedających je kobiet. Za to aż 60% klientek woli męską obsługę w restauracjach, pizzeriach i kawiarniach.

Mit równuprawnienia w pracy?

Program Jakość Obsługi

www.jakoscobslugi.pl

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zawody | chciał | preferencje | Tam
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »