Reklama

Tanie linie lotnicze Wizz Air ukarane grzywną

Jak podał dziennik "Magyar Nemzet", węgierskie władze wymierzyły liniom Wizz Air karę grzywny w wysokości 10 mln forintów (28 tys. euro) za niewłaściwą obsługę klientów. To kolejna w ostatnich lata kara dla przewoźnika.

Wydział ochrony konsumentów urzędu rządowego w Budapeszcie za nieuczciwą praktykę uznał np. to, że Wizz Air praktycznie nie przyjmuje skarg drogą telefoniczną, a jedynie przez formularz elektroniczny na swojej stronie internetowej. Biuro obsługi klienta nie sporządza też protokołów z rozmów telefonicznych.

Za naruszenie prawa uznano również to, że Wizz Air w razie odwołania lotu lub zmiany jego godziny zapewnia automatycznie darmową możliwość zmiany rezerwacji tylko na własne loty. Były przypadki, że Wizz Air dopłacał różnicę w cenie między lotem swoim a konkurencji, byle tylko pasażer nie zmienił przewoźnika.

To kolejna grzywna dla Wizz Aira w ostatnich latach. W sierpniu 2019 r. władze węgierskie wymierzyły spółce rekordową karę 300 mln ft (920 tys. euro) za wielokrotne łamanie przepisów dotyczących ochrony konsumentów.

W marcu tego samego roku nakazano spółce zapłacić 15 mln ft (46 tys. euro) za to, że bagaże wielu pasażerów lotu z Dubaju do Budapesztu poleciały późniejszym połączeniem, a pasażerowie nie zostali o tym uprzedzeni.

Reklama

Z Budapesztu Małgorzata Wyrzykowska

Dowiedz się więcej na temat: Wizz Air | tanie linie lotnicze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »