Te kanały ze Stanów Zjednoczonych mogą trafić do Polski
Mogłoby się wydawać, że w Polsce dostępne są już wszystkie znane amerykańskie kanały telewizyjne. Mamy przecież MTV, HBO, National Geographic Channel, Discovery Channel czy FOX. Na tym nie koniec. W sieci kablowej Multimedia Polska pojawi się Outdoor Channel HD z treściami dotyczącymi łowiectwa i wędkarstwa. Od czasów Seasons nikt nie walczył o tego typu odbiorców. Amerykanie zdecydowali się zaryzykować, bo mamy bardzo konkurencyjny rynek płatnej telewizji. Nowości prosto z Ameryki może być na naszym rynku więcej. Które kanały mogą trafić do Polski?
Wakacje i wczesna jesień to idealny czas na telewizyjne debiuty. Kanały telewizyjne, które startują, mają bowiem dość czasu, żeby przekonać platformy cyfrowe i operatorów kablowych do podpisania umowy przed bożonarodzeniowym szczytem sprzedaży.
To, że właściciel Travel Channel kupił TVN, najlepiej pokazuje, że średni i mniejsi nadawcy zza Oceanu uważnie obserwują nasz rynek. Nie bez powodu TCM odświeża wizerunek i będzie od jesieni używać znanej w Ameryce marki TNT HD. Możemy spodziewać się zatem kolejnych debiutów. Jeśli Turner Broadcasting System, do którego należą marki TNT HD i TCM, zdecyduje się na zwiększenie obecności w Polsce, to są duże szanse na kanał truTV (reality show, programy sądowe) albo TBS (filmy i seriale komediowe oraz najpopularniejsze dyscypliny sportowe w USA).
Interesującą nowością byłby też kanał A&E (Arts & Entertainment Network). Związany kapitałowo z Disneyem i History Channel nadawca dociera na razie do widzów z USA, Kanady i Ameryki Łacińskiej. Prezentuje programy biograficzne, dokumenty i seriale.
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Niewykluczone, że po kontrowersyjnym reality-show "Warsaw Shore" Viacom postanowi uruchomić na naszym rynku Logo TV, telewizję adresowaną do gejów, lesbijek, biseksualistów i transseksualistów. Stacja pokazuje seriale i filmy dotyczące tych środowisk. Takiego projektu na naszym rynku nie ma, a miałby szanse na powodzenie z pewną dawką erotyki w godzinach wieczornych. Pokazuje to wiele zachodnich rynków.
Siostrzanego kanału może doczekać się też E! Entertainment. To Bravo, stacja należąca do NBCUniversal, która pokazuje reality show, filmy i seriale adresowane do kobiet w wieku 25-54 lat. Po przekształceniu FOX Life w FOX Comedy pojawiła się bowiem pustka w tym segmencie.
FOX International Channels powinien też rozważyć uruchomienie na naszym rynku FOX News. Byłaby to gratka dla widzów posługujących się językiem angielskim. Kanał jest dostępny w wielu krajach Europy Zachodniej. Tymczasem w Polsce spośród amerykańskich informacyjnych możemy oglądać jedynie CNN. Być może Discovery Channel będzie chciał zawalczyć o widzów, do których dociera kanał Da Vinci. Jeśli tak się stanie, to uruchomi w Polsce Discovery Family - stację z programami dokumentalnymi i popularnonaukowymi dla dzieci.
Autor: Daniel Gadomski