Telewizyjny rekord wszech czasów
Zapamiętać trzeba trzy kwestie - nazwę klubu New Orleans Saints oraz nazwę imprezy - Super Bowl i rok 2010. Finał rozgrywek futbolu amerykańskiego, w którym Święci wygrali z Indianapolis widziało w telewizji CBS 106,5 mln osób. To nowy rekord wszech czasów w USA.
W zeszłym roku finał Super Bowl widziało 98,7 mln ludzi. Do tej pory rekord dzierżył ostatni odcinek serialu wojennego "M-A-S-H" w 1983 r. - 105,97 mln widzów. Teraz jednak jest w amerykańskich domach 114,9 mln telewizorów, w 1983 r. było ich zaledwie 83,3 mln. "M-A-S-H" miał 77-procentową frekwencję, Super Bowl już tylko 68-proc.
Świetny tegoroczny wynik przełoży się oczywiście na wpływy z reklam i oczekiwania odnośnie do wpływów z reklam z meczów futbolowych w następnym sezonie. Super Bowl pokazywany jest w telewizji w systemie rotacyjnym (w 2008 r. NBC sprzedał wszystkie reklamy za 206 mln USD). CBS czynił to ostatni raz trzy lata temu. To najlepszy czas reklamowy w roku.
Krzysztof Mrówka
Czytaj również: