Tesla chce produkować więcej niż Volkswagen. Niemiecka fabryka ma być największa w Europie

Gigafabryka Tesli w Grenheide pod Berlinem ma stać się największym zakładem produkującym samochody w Europie. Firma planuje gruntowne zmiany, w tym m.in. rozbudowę zakładu o strefę produkcji ogniw akumulatorowych. Tesla już zwróciła się do władz Brandenburgii o zgodę na dokonanie modyfikacji. Jej ambicją jest produkowanie miliona pojazdów rocznie - więcej niż Volkswagen.

Listę modyfikacji, które planuje wprowadzić Tesla w swoim berlińskim zakładzie, jego pierwszej fabryce w Europie, upubliczniło ministerstwo środowiska Brandenburgii. Z dokumentu wynika, że amerykańska firma planuje trzy etapy zmian. W pierwszym, który miałby wejść w życie na początku 2024 roku, chce podwoić moce produkcyjne do miliona samochodów rocznie. Chce też zwiększyć produkcję akumulatorów i zbudować laboratorium, w którym ogniwa będą testowane. 

Budowa hal i rozbudowa istniejących

Zmiany miałyby też objąć rozbudowę i zagospodarowanie istniejących już części obiektu, takich jak prasownia i lakiernia. Planowana jest budowa nowych hal magazynowych - informuje Tesla w dokumencie, które opublikował niemiecki land.

Reklama

Ważna propozycja zmiany dotyczy zwiększenia recyklingu wody. Roczne zużycie fabryki odpowiada ok. 40-tysięcznemu miastu, co w trakcie budowy było powodem protestów mieszkańców i doprowadziło do opóźnień w oddaniu do użytku gigafabryki. Tesla obiecała, że woda, tam gdzie to możliwe, będzie krążyła w obiegu zamkniętym.

Ambitny plan przegonienia Volkswagena

Jeśli produkcja osiągnie oczekiwany poziom - miliona samochodów rocznie - Tesla będzie produkował więcej aut niż dotychczasowy europejski lider, Volkswagen w centrali w Wolfsburgu. Maksymalne zdolności to 800 tys. samochodów rocznie, ale w 2022 r. produkcja była o połowę mniejsza. Tesla produkuje w Grunheide znacznie mniej - około 5000 samochodów tygodniowo, czyli poniżej 260 tysięcy rocznie. 

Fabryka pod Berlinem jest dzisiaj dla Tesli kluczowa pod względem zwiększenia produkcji. Była ona budowana równolegle do zakładu Austin w Teksasie, która ma zaspokoić popyt na elektryczne samochody na półkuli zachodniej. Mieszkańcy podberlińskiego Grenheide mają czas do połowy września na zgłaszanie uwag i sprzeciwów wobec najnowszych planów rozbudowy fabryki. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Berlin | fabryka samochodów | Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »