The Body Shop zamyka dziesiątki sklepów. Sieć nie radzi sobie z konkurencją

Marka The Body Shop kończy działalność w Stanach Zjednoczonych. Dodatkowo ogłoszono zamknięcie kilkudziesięciu sklepów w Kanadzie. To kolejna odsłona problemów znanej firmy. Wcześniej informowano o zamknięciu 75 placówek i zwolnieniach grupowych w Wielkiej Brytanii, skąd wywodzi się sieć.

Marka The Body Shop - która w Polsce ma 15 sklepów i prowadzi sprzedaż internetową - całkowicie zakończyła działalność w Stanach Zjednoczonych. Amerykański oddział brytyjskiej sieci ogłosił upadłość - podała spółka. Dodatkowo planowane jest zamknięcie 33 sklepów w Kanadzie - podaje CNN. To około jednej trzeciej placówek sieci w tym kraju.

The Body Shop kończy działalność w USA

W komunikacie prasowym z początku tego miesiąca brytyjska firma kosmetyczna ogłosiła, że jej amerykańska spółka zależna zakończy działalność z dniem 1 marca. 33 ze 105 sklepów w Kanadzie rozpocznie wyprzedaż związaną z likwidacją, ale na razie będzie nadal działać. Wstrzymana będzie natomiast sprzedaż przez internet - podaje CNN.

Reklama

Jak wskazuje stacja, The body Shop boryka się z problemami w efekcie wysokiej inflacji. Wzrost cen uderzył w siłę nabywczą klientów. Sprzedaż marki była kierowana przede wszystkim do klasy średniej. 

Problemy The Body Shop ma także na Wyspach Brytyjskich. Tam niedawno ogłoszono zamknięcie 75 sklepów i zwolnienie łącznie około 700-800 osób pracujących w placówkach oraz głównej siedzibie firmy. 

Jeśli chodzi o polskie sklepy sieci, na razie nie ma żadnych informacji o ograniczeniu ich działalności - informowała pod koniec lutego "Rzeczpospolita".

Kultowa marka nie radzi sobie z konkurencją

Firma The Body Shop była jedną z pierwszą firm, która w strategii biznesowej postawiła na kosmetyki naturalne i wolne od okrucieństwa. Została założona w 1976 roku w Wielkiej Brytanii przez działaczkę na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska Anitę Roddick. Jako jedna z pierwszych firm zakazała testowania wielu swoich produktów na zwierzętach. 

Od momentu powstania The Body Shop kilkakrotnie przechodził jednak z rąk do rąk. W 2006 roku sieć została przejęta przez giganta kosmetycznego L’Oréal za ponad miliard dolarów. W 2017 roku sprzedano markę brazylijskiej firmie Natura za kolejny miliard dolarów. Do 2023 roku sieć rozszerzyła się na ponad 2500 punktów sprzedaży detalicznej w ponad 80 krajach i można było ją kupić online na ponad 60 rynkach.

Pod koniec 2023 roku The Body Shop po raz kolejny zmienił właściciela. Tym razem stał się nim niemiecki fundusz private equity Aurelius. Wartość transakcji wyniosła ok. 266 mln dolarów - podaje CNN. Nowy właściciel ogłosił cięcie kosztów i plany restrukturyzacji. 

Poza inflacją i pandemią sieć musi się teraz mierzyć z coraz powszechniejszą konkurencją. W Wielkiej Brytanii to przede wszystkim sieci Rituals i Lush, obecnie także dostępne w Polsce. Do tego dochodzą inne lokalne i międzynarodowe marki opierające się na naturalnych składnikach i nietestujące na zwierzętach.

 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: handel | inflacja | branża kosmetyczna | sieci handlowe | USA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »