Trzy firmy chcą sprzedać PKP Intercity lokomotywy
Trzy firmy złożyły oferty w przetargu PKP Intercity na zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych. Oferty są analizowane. Przewoźnik chce, by w 2015 r. nowe lokomotywy prowadziły pociągi m.in. między Ełkiem a Suwałkami, czy Rzeszowem a Zagórzem.
Jak poinformowała w środę rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska, w postępowaniu przetargowym wzięło udział trzech producentów: nowosądecki Newag (wartość oferty 211,6 mln zł), bydgoska Pesa (173,2 mln zł) i Vossloh Espana (393,4 mln zł).
Komisja przetargowa przy wyborze najkorzystniejszej oferty ma się kierować się w 80 proc. kryterium ceny (przy uwzględnieniu ceny brutto za dostawę pojazdów i ceny usługi utrzymania tj. stawki za 1 km przebiegu pojazdu), a w 20 proc. -kryterium terminu dostawy pojazdów. "Podmiot, który złoży najkorzystniejszą ofertę będzie miał 24 miesiące od daty podpisania umowy na realizację zamówienia" - poinformowała rzeczniczka.
Zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich, jest pierwszym tego typu zamówieniem w historii przewoźnika. Dotychczas przewoźnik wynajmował lokomotywy do prowadzenia swoich pociągów na niezelektryfikowanych liniach. "Zakup nowego taboru umożliwi PKP Intercity uruchamianie połączeń pasażerskich również na liniach, gdzie brakuje dziś trakcji elektrycznej, np. we wschodnich i północnych regionach Polski. PKP Intercity planuje realizować połączenia z wykorzystaniem nowych lokomotyw na trasach: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki, Rzeszów - Stalowa Wola - Zamość, Rzeszów - Jasło - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp., Piła - Krzyż" - poinformowała rzeczniczka.