Reklama

Trzy nowe linie lotnicze i budowa pasa startowego w Kraków Airport

Trzy tradycyjne linie lotnicze: British Airways, Swiss International i KLM uruchamiają w tym miesiącu swoje połączenia do Krakowa. - Wchodzimy do pierwszej ligi lotnisk w Europie - ocenił prezes lotniska i zapowiedział nową inwestycję - budowę pasa startowego.

- Ze względu na liczbę połączeń i rodzaj linii lotniczych, które stąd latają wchodzimy do pierwszej ligi lotnisk regionalnych w Europie - powiedział w środę prezes Kraków Airport Jan Pamuła.

Reklama

Dodał, że zgodnie z prognozą w tym roku krakowskie lotnisko zamierza przekroczyć próg 4 mln odprawionych pasażerów. - Będzie to kolejna cegiełka, bo staniemy się portem mieszczącym się w kategorii lotnisk od 4 mln do 20 mln pasażerów, bo takie są kryteria oceny w Europie - zaznaczył prezes.

Jak przypomniał, w obowiązującej obecnie letniej siatce połączeń z krakowskiego portu operuje 17 przewoźników, z czego większość to linie tradycyjne, w tym najwięksi gracze na europejskim niebie.

1 maja, po sześciu latach przerwy, loty z głównego londyńskiego lotniska Heathrow do Krakowa zainaugurował brytyjski narodowy przewoźnik British Airways. Są one wykonywane w sezonie letnim cztery razy w tygodniu (w poniedziałki, środy, piątki i niedziele), a w sezonie zimowym trzy razy w tygodniu (we wtorki, piątki i niedziele).

W tym samym dniu połączenie z Zurychu do Krakowa otworzyły szwajcarskie linie Swiss International Air Lines, należące do grupy Lufthansa. Są one wykonywane cztery razy w tygodniu (w poniedziałki, środy, piątki i niedziele).

18 maja do Krakowa zaczną latać holenderskie linie lotnicze KLM, członek sojuszu lotniczego Skyteam. Rejsy na amsterdamskie lotnisko Schiphol będą realizowane siedem razy w tygodniu.

Pamuła podkreślił, że dobiega końca rozbudowa Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice, której poszczególne etapy będą sukcesywnie oddawane do użytku w drugiej połowie tego roku. Dzięki inwestycji przepustowość lotniska wzrośnie do 8 mln pasażerów rocznie; teraz może ono odprawić do 3,5 mln osób rocznie.

Teraz na lotnisku trwają prace budowlane związane z rozbudową terminalu oraz remontem dróg kołowania i rozbudową płyty postojowej. Przebudowywany jest także wewnętrzny układ komunikacyjny lotniska. Łączna wartość tych inwestycji wynosi ponad 500 mln zł.

Kończy się także modernizacja połączenia kolejowego między centrum Krakowa a lotniskiem Balice polegająca na dobudowaniu drugiego toru na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Balice, wydłużeniu połączenia o około 500 metrów do głównego terminalu lotniskowego oraz elektryfikacji linii.

Jak zapowiedział prezes lotniska w lipcu tego roku władze poru podejmą decyzję o kolejnej inwestycji - budowie nowego pasa startowego o długości 3 tys. m. Będzie on przebiegał w pobliżu istniejącego pasa i krzyżował się z nim w 3/4 długości. Po zakończeniu inwestycji, które może nastąpić w 2017 r. stary pas będzie pełnił rolę zapasową i postojową, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Kraków Airport jest drugim co do wielkości portem lotniczym w Polsce. W zeszłym roku obsłużył rekordową liczbę prawie 3,818 mln pasażerów.

Dowiedz się więcej na temat: Kraków | kraków airport | linie lotnicze | budowa | tym | lotniska | linie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »