Raport pojawia się po tym, jak kilku reklamodawców obniżyło swoje wydatki na platformę mediów społecznościowych po przejęciu przez Elona Muska kontroli nad firmą 27 października, co spowodowało 71 proc. spadek wydatków na reklamę na Twitterze w grudniu, według danych firmy badawczej Standard Media.
Twitter nie odpowiedział natychmiast na prośbę Reutera o komentarz.
Musk, który ostrzegał w listopadzie o możliwości bankructwa Twittera, powiedział w grudniu, że firma jest na dobrej drodze do osiągnięcia "mniej więcej progu rentowności" w 2023 roku.
Twitter dokonał pierwszej spłaty odsetek w styczniu od pożyczki, której banki udzieliły, aby pomóc sfinansować zakup firmy przez miliardera Muska w zeszłym roku.
Musk pożegnał blisko 70 proc. pracowników
Pod koniec lutego, a dokładnie w ostatni weekend tego miesiąca, Musk zdecydował się przeprowadzić kolejne zwolnienia grupowe w Twitterze. Tym razem miliarder zredukował ok. 200 etatów, co oznaczała pożegnanie się z 10 proc. spośród wszystkich pracowników.
Twitter bowiem zatrudniał na koniec stycznia ok. 2,3 tys. pracowników, jak przyznał Musk na jednym ze swoich videoblogów. Zwolnienie kolejnych 200 osób może oznaczać, że z firmą od przejęcia jej przez jednego z najbogatszych ludzi na świecie pożegnało się ponad 5,5 tys. specjalistów, czyli ok. 72 proc. kadr.
Musk przejął Twittera w pod koniec października 2022 r. za kwotę blisko 44 mld dol. Część transakcji została zakredytowana. Poprzednie władze serwisu informowały, że jeszcze przed sprzedażą platforma zatrudniała 7,5 tys. pracowników.
Oprac. Alan Bartman/PAP