Umowa na rozbudowę Okęcia rozwiązana

Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (PPL) odstąpiło od umowy z konsorcjum Ferrovial-Budimex- Estudio Lamela na rozbudowę Portu Lotniczego Warszawa im. F. Chopina - poinformowały Porty Lotnicze.

Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze"  (PPL) odstąpiło od umowy z konsorcjum Ferrovial-Budimex- Estudio Lamela na rozbudowę Portu Lotniczego Warszawa im. F.  Chopina - poinformowały Porty Lotnicze.

"Przez ostatnie 5 miesięcy konsorcjum usiłowało bezskutecznie uzyskać akceptację Państwowej Straży Pożarnej dla instalacji przeciwpożarowej w hali odlotów Terminalu 2" - czytamy w komunikacie PPL.

Do PPL dotarła ostateczna decyzja Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej o braku akceptacji dla rozwiązań proponowanych przez konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela. Decyzja ta uniemożliwia uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i uruchomienie hali odlotów. W ocenie PPL, wykonawca nie jest więc zdolny do sprawnego zakończenia budowy - poinformowały PPL.

Reklama

Rzecznik prasowy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej Paweł Frątczak powiedział, że dźwiękowy system ostrzegawczy (DSO) nie spełnia polskich norm. Dodał, że zastępcze rozwiązanie zaproponowane przez konsorcjum również nie gwarantowało bezpieczeństwa pasażerom.

Z informacji podawanych przez konsorcjum wynika, że komunikaty ostrzegawcze podawane pasażerom są tłumione w części hali głównej terminalu, w momencie włączenia wentylatorów.

Konsorcjum budujące terminal (firmy Ferrovial Agroman, Budimex, Estudio Lamela) w sierpniu odwołało się od negatywnej decyzji komendanta wojewódzkiego straży pożarnej, dotyczącej działania systemu. Konsorcjum wnioskowało o opinię umożliwiającą warunkowe oddanie terminalu do użytku.

Komendant główny utrzymał jednak w mocy postanowienie komendanta wojewódzkiego i nie zaakceptował dodatkowych urządzeń oraz robót, które wykonano w części hali Terminalu 2. Miały one tymczasowo usprawnić pracę systemu.

Frątczak powiedział, że ostateczną decyzję o przyjęciu obiektu do użytku podejmuje nadzór budowlany. Straż pożarna jest jedną z trzech instytucji - obok Sanepidu i Państwowej Inspekcji Pracy - które wydają w takich sprawach opinie.

Obecnie w Terminalu 2 otwarta jest hala przylotów. Na otwarcie czeka hala odlotów i pirs północny.

Umowa na rozbudowę warszawskiego portu lotniczego im. F. Chopina została podpisana z konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela w 2002.

Definitywnie schodzimy z tej budowy - powiedział dyrektor kontraktu rozbudowy Terminala 2 w konsorcjum, Piotr Bednarek. "Dla nas jest to jednoznaczne - mamy zgodnie z kontraktem 14 dni na uporządkowanie pewnych spraw i dokończenie pewnych robót" - powiedział.

Dodał, że obecnie sprawa terminu oddania Terminalu do użytku należy do Portów Lotniczych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: konsorcjum | porty | Budimex SA | Fryderyk Chopin | PPL | Państwowe Porty Lotnicze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »