United połączy się z US Airways
Rozmowy o połączeniu linii lotniczych United i US Airways są bardzo zaawansowane. Jeszcze kilka lat temu te dwa przedsiębiorstwa i dwa pozostałe największe linie lotnicze w USA (Delta Air Lines i Northwest Airlines) były na skraju upadku... Teraz następuje fuzja Delty i Northwest, a United wraca do przerwanych rozmów w 2001 r. Połączenia United z linią Continental (planował też fuzję z British Airways) nie będzie.
United i US Airways używają starszej floty maszyn, niż Delta i Northwest, mają spore i silne związki zawodowe. US Airways do tej pory nie potrafił rozwiązać problemów z pracą pilotów po połączeniu z America West Airlines w 2005 r. Plusem jest już istniejąca współpraca w ramach aliansu Star. Pozostawione wskutek fuzji sloty na lotniskach w Waszyngtonie i Nowym Jorku przejma zapewne tani przewoźnicy amerykańscy - AirTran Holdings i JetBlue Airways. Jeśli administracja Busha zdąży z wydaniem zgody na połączenie United z US Airways (ma nastąpić za kilka tygodni, te dwa podmioty mają kapitalizacje 2,4 mld USD) najbardziej wygrani mogą być... tani przewoźnicy.
(KM)