Uwaga na nieświeże przedświąteczne promocje

Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę 165 placówek, należących do dużych sieci handlowych. Aż 10 procent sprawdzonych przez inspektorów produktów mlecznych było przeterminowanych. Okazało się również, że w co trzecim sklepie sprzedawane jaja były mniejsze, niż świadczył o tym napis na opakowaniu.

Konsumenci powinni pamiętać, że nieświeżą żywność można reklamować, i to bez względu na wartość produktu. Do reklamacji wystarczy paragon. Żywność paczkowaną możemy reklamować w ciągu trzech dni od jej otwarcia, żywność sprzedawaną luzem - na przykład na wagę - reklamujemy w ciągu trzech dni od momentu zakupu - wyjaśnia Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Warto zwracać uwagę również na ceny produktów, które przy kasie często okazują się wyższe, niż te na półce. Wiele hipermarketów wykorzystuje bowiem nasz cenny czas, a klienci obładowani zakupami zgadzają się zapłacić cenę, jakiej żąda się od nich przy kasie - dodała.

Reklama

Słuchaj Faktów RMF.FM

RMF
Dowiedz się więcej na temat: promocje | żywność | Uwaga!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »