Uwaga! Zbankrutowało biuro podróży

Touroperator Sky Club, który organizował wyjazdy pod marką własną oraz Triady, w środę złoży do Sądu Rejonowego w Warszawie wniosek o upadłość spółki - poinformował we wtorek zarząd Sky Club. Spółka zawiesza sprzedaż wycieczek i od środy anuluje zaplanowane wyjazdy. Za granicą jest obecnie ok. 9,5 tys. turystów.

W oświadczeniu przesłanym wieczorem PAP zarząd Sky Club poinformował, że powodem decyzji o złożeniu wniosku o upadłość jest "brak środków finansowych na kontynuowanie działalności operacyjnej". Wniosek zostanie złożony do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydziału Gospodarczego ds. Upadłościowych i Naprawczych.

"Spółka zawiesza działalność touroperatorską i sprzedaż wycieczek, a anulowaniu ulegają wszystkie imprezy turystyczne, które miały rozpocząć się od dnia 4 lipca 2012 roku włącznie" - napisano w oświadczeniu.

"Klienci, którzy mieli rozpocząć wyjazdy turystyczne w dniu jutrzejszym, zostaną poinformowani o tym, aby nie stawiali się na lotniskach" - czytamy we wtorkowym komunikacie.

Reklama

Zarząd Sky Club przekazał, że o zaistniałej sytuacji poinformował Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, który jest dysponentem gwarancji ubezpieczeniowych opiewających na 25 mln zł. Gwarancje dotyczą pokrycia kosztów powrotu turystów do kraju, a także zwrotu wpłat przez nich poniesionych.

"Zgodnie z ustawą Urząd Marszałkowski uruchomi procedurę zorganizowania powrotu do Polski turystów przebywających na wakacjach ze Sky Club pod markami Sky Club i Triada oraz zwrotu wpłat wniesionych przez klientów na rzecz umów, które nie zostaną zrealizowane" - czytamy w oświadczeniu.

Zarząd poinformował, że wszelkich informacji o powrocie turystów do kraju, zwrocie zaliczek oraz zwrocie wartości świadczeń niezrealizowanych udzielać będzie Urząd Marszałka Woj. Mazowieckiego. Sky Club Sp. z o.o. przekaże do urzędu wszelkie niezbędne informacje dotyczące turystów przebywających za granicą na wycieczkach zorganizowanych przez Sky Club.

Jak przekazał zarząd, klienci, którzy zarezerwowali miejsca na odwołanych imprezach turystycznych, powinni zgłaszać się do Urzędu Marszałkowskiego w celu uzyskania informacji dotyczących zwrotu poniesionych przez nich kosztów. Wszelkie informacje podane są na stronie Urzędu Marszałkowskiego http://www.mazovia.pl

Spółka podkreśla, że "niezwłocznie z chwilą wystąpienia okoliczności zmuszających zarząd do złożenia wniosku o upadłość poczyniła wszelkie starania, aby maksymalnie zabezpieczyć interes klientów, poprzez zablokowanie sprzedaży wycieczek, poinformowanie Urzędu Marszałkowskiego i poinformowanie klientów mających zaplanowane wyloty w kolejnym dniu o fakcie odwołania ich wycieczek".

13 kwietnia br. w "Monitorze Sądowym i Gospodarczym" ukazał się komunikat informujący o tym, że Sąd Rejonowy w Warszawie, X Wydział Gospodarczy dla spraw Upadłościowych i Naprawczych wyznaczył syndyka masy upadłościowej oraz wezwał wierzycieli do zgłoszenia wierzytelności wobec spółki akcyjnej BBPT z siedzibą w Warszawie (dawniej Triada SA), obejmującą likwidację majątku.

Wiceprezes Sky Club Agnieszka Dral mówiła wówczas PAP, że klienci wyjeżdżający pod marką Triady są bezpieczni, dlatego że organizatorem wyjazdów już od ponad roku jest touroperator Sky Club. "Wyjeżdżają oni i wracają cali i zadowoleni. I mogą się nie obawiać tego, co się dzieje obecnie w spółce BBPT, czyli dawniej Triada, ponieważ nie ma to jakiegokolwiek wpływu na działalność Sky Club" - zapewniała wówczas. Podkreślała, że wszystkie wycieczki zorganizowane pod marką Triada są produktem Sky Club, "który ma stabilną sytuację finansową, z podwyższoną z 17,5 do 25 mln zł gwarancją ubezpieczeniową.

Sky Club od 17 września 2011 r. odpowiada za organizację wyjazdów zagranicznych pod dwoma markami - Triada oraz Sky Club.

Marka Triada na polskim rynku zagranicznej turystyki wyjazdowej istnieje od 1991 r. Wcześniej w skład Grupy Triada wchodziły m.in.: Triada SA, Sky Club oraz Terra Mare. W 2011 r. Triada trafiła do Krajowego Rejestru Długów. Wpisu dokonano na wniosek PLL LOT, który przedstawił w KRD niezapłacone faktury na 880 tys. zł. Triada złożyła odwołanie, ale ze strony internetowej zniknął certyfikat programu "Rzetelna firma".

Sky Club powstał w grudniu 2006 r. Spółka ma siedzibę w Warszawie. Kapitał zakładowy wynosi 11,8 mln zł.

- - - - -

MSZ: Polscy konsulowie pomogą turystom Sky Club i Triady

Po ogłoszeniu upadłości touroperatora Sky Club wszystkie polskie konsulaty są postawione w stan gotowości - poinformowała we wtorek wieczorem Paulina Kapuścińska z Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

- Wszyscy nasi konsulowie zostali postawieni w stan gotowości. Już w kilku regionach są w kontakcie z grupami Polaków, z rezydentami - przedstawicielami tych biur podróży - powiedziała Kapuścińska na antenie TVN24.

- Pomagamy przy czynnościach namierzania polskich turystów. Głównym realizatorem pomocy jest Urząd Marszałkowski, który ma na to środki. (...) Również w MSZ mamy grupę, która stale monitoruje sytuację - uspokajała Kapuścińska.

Przedstawicielka MSZ tłumaczyła, że nie ma na razie listy turystów, ani krajów, w których mogą znajdować się klienci Sky Club i Triady. Zapewniała jednak, że ministerstwo dba, by sygnały o kłopotach polskich turystów zgłaszane konsulom, jak najszybciej docierały do Urzędu Marszałkowskiego, tak by możliwe było udzielenie im pomocy.

- Mam nadzieję, że jutro rano będziemy mieć więcej konkretów, liczb, nt. osób, które są za granicą i które mają ewentualnie kłopot z powrotem do kraju - dodała.

Kapuścińska zaznaczyła, że polski MSZ miał wcześniej sygnały o kłopotach Sky Club i "monitorował jego sytuację", dzięki czemu polskie placówki udało się postawić w stan gotowości "natychmiast, jak tylko upadłość stała się faktem".

PAP
Dowiedz się więcej na temat: biuro podróży | Sky Club | biura podróże | bankructwo | biuro podróże | Triada
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »