Uwolnionych 9 mln linii

Netia, która uruchomiła usługi na bazie pętli lokalnej LLU, spodziewa się, że po roku pozyska kilkadziesiąt tys. nowych klientów szerokopasmowego dostępu do internetu i usług głosowych - poinformował na konferencji prasowej Piotr Czapski, dyrektor ds. strategii Netii.

Netia, która uruchomiła usługi na bazie pętli lokalnej LLU, spodziewa się, że po roku pozyska kilkadziesiąt tys. nowych klientów szerokopasmowego dostępu do internetu i usług głosowych - poinformował na konferencji prasowej Piotr Czapski, dyrektor ds. strategii Netii.

"Liczymy, że efekt jeśli chodzi o LLU, to będzie kilkadziesiąt tys. klientów po roku" - powiedział Czapski. Local Loop Unbndling (LLU), czyli uwolnienie pętli lokalnej, oznacza, że operatorzy alternatywni będą mogli od Telekomunikacji Polskiej dzierżawić odcinek sieci telefonicznej od centrali do gniazdka abonenta i oferować własne usługi.

Pierwszy węzeł, który został uruchomiony w ramach LLU w Warszawie na ulicy Kaliskiej, daje Netii dostęp do ponad 15 tys. linii telefonicznych. W tym tygodniu mają zostać uruchomione kolejne trzy węzły. "W przyszłym roku chcemy objąć zasięgiem 1,5 mln linii telefonicznych, w 2010 roku 3 mln. Docelowo chcemy, aby 50 proc. linii znalazło się w zasięgu naszej oferty" - powiedział Mirosław Godlewski, prezes Netii.

Reklama

Według szacunków spółki w Polsce w ramach LLU może zostać uwolnionych około 9 mln linii telefonicznych. Przedstawiciele spółki nie chcieli powiedzieć, ile łącznie będzie kosztować Netię projekt LLU. Godlewski poinformował, że inwestycje związane z uwolnieniem jednego węzła to koszt rzędu 200-300 tys zł.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: netia | uwolnione
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »