Vectra walczy o rynek

Vectra, drugi co do wielkości operator telewizji kablowej w Polsce, jest przygotowana do konsolidacji rynku. Oczekuje wzrostu przychodów o kilkanaście procent w 2006 i liczby internautów do 100 tys. z ok. 70 tys. obecnie - poinformował prezes Vectry Tomasz Żurański.

Vectra, drugi co do wielkości operator telewizji kablowej w Polsce, jest przygotowana do konsolidacji rynku. Oczekuje wzrostu przychodów o kilkanaście procent w 2006 i liczby internautów do 100 tys. z ok. 70 tys. obecnie - poinformował prezes Vectry Tomasz Żurański.

"Vectra posiada znaczny potencjał umożliwiający dalszą konsolidację rynku operatorów telewizji kablowej w Polsce. Nie jest to jednak cel sam w sobie i każda transakcja musi spełniać stosowne parametry ekonomiczne" ? powiedział PAP Żurański. "Mniejsi operatorzy z uwagi na brak synergii wynikających ze skali, jak również w kontekście zbliżającej się konkurencji ze strony TP SA, znajdą się w dość trudnej sytuacji" ? dodał. "Będziemy między innymi intensywnie rozszerzać zasięg świadczenia potrójnej usługi i wprowadzać technologię cyfrową również w przypadku usług telewizyjnych" ? powiedział. "Zakładając jedynie rozwój organiczny - bez ewentualnych przejęć - nasze przychody w 2006 roku powinny wzrosnąć co najmniej kilkanaście procent" ? dodał. Przychody spółki na koniec 2005 roku wyniosły 218 mln zł, wobec 185 mln zł przychodów w 2004 roku. Prezes nie podał wielkości wyniku netto, ale zapewnił, że był on dodatni. "Mamy około 14 proc. udziału w rynku operatorów telewizji kablowej. Od 2000 roku baza abonencka Vectry systematycznie rośnie, głównie ze względu na naszą aktywność w procesie konsolidacji rynku" ? powiedział Żurański. Vectra ma obecnie ponad 620 tys. abonentów telewizji kablowej, około 70 tys. internautów oraz 5 tys. użytkowników telefonii. "W tym roku Vectra zamierza przekroczyć liczbę 100 tys. abonentów usługi dostępu do internetu.

Reklama

Rynek ten rośnie od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu procent w skali roku" powiedział Żurański. Grupa Vectra w 2005 roku rozszerzyła zakres świadczonych usług o telefonię. "Zakładam jej dynamiczny wzrost w nadchodzącym czasie" powiedział Żurański. W tym roku Vectra planuje wprowadzenie telewizji cyfrowej. "Usługę telewizji cyfrowej planujemy wprowadzić jeszcze w tym roku, nie wykluczam, że w 2007 roku wprowadzimy do oferty video on demand, pay per view, video digital recording i inne usługi interaktywne" powiedział prezes. Zdaniem Żurańskiego, zapowiadane wejście Telekomunikacji Polskiej w takie usługi jak video on demand to paradoksalnie dobra informacja dla operatorów telewizji kablowej. "Duże możliwości finansowe TP SA i związane z tym wysokie nakłady na wylansowanie zupełnie nowej usługi będą owocowały wzrostem sprzedaży również wśród innych jej dostawców, w tym również operatorów telewizji kablowej" - uważa prezes Vectry.

Grupa Vectra zamierza zainwestować w 2006 roku 55-60 mln zł w rozwój sieci oraz poszerzenie zasięgu oferowanych usług. "Zasadnicza część naszych nakładów inwestycyjnych przewidzianych na ten rok zostanie przeznaczona na rozszerzenie obszaru, na którym świadczymy wszystkie trzy usługi, wprowadzenie telewizji cyfrowej oraz nakłady na IT wspomagające obsługę naszych klientów. Kwota ta nie zawiera wydatków na ewentualne akwizycje" ? powiedział Żurański.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Vectra | video | 100 | procent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »