Volkswagen rozmawia o Daewoo-FSO

Polskie władze sondują możliwość sprowadzenia na Żerań Volkswagena. Delegacja polskiego oddziału koncernu gościła wczoraj na Żeraniu.

Polskie władze sondują możliwość sprowadzenia na Żerań Volkswagena. Delegacja polskiego oddziału koncernu gościła wczoraj na Żeraniu.

Niedawno zakończone dwa walne zgromadzenia akcjonariuszy Daewoo-FSO producenta samochodów z warszawskiego Żerania doprowadziły do wycofania się Koreańczyków z zarządzania spółką. Kontrolę nad zakładem, a wraz z nim obowiązki właścicielskie, po kilkuletniej przerwie przejął Skarb Państwa. Tym samym resort wraz z nowym kierownictwem firmy stanął przed bardzo skomplikowanym zadaniem. W trybie pilnym musi znaleźć dla fabryki nowego inwestora, który umożliwi kontynuowanie produkcji samochodów na Żeraniu. Wstępny krok już wykonano.

- Wczoraj na Żeraniu gościł profesor Witold Małachowski, reprezentujący polski oddział Volkswagena. Spotkanie miało na celu zaprezentowanie zakładu i jego możliwości produkcyjnych. Jeśli efekt wizyty będzie pomyślny, do Warszawy zostaną zaproszeni przedstawiciele niemieckiej centrali - mówi osoba zaangażowania w proces restrukturyzacji spółki.

Reklama

Poznań z Warszawą?

Wcześniej resort skarbu sugerował, że w Daewoo-FSO mógłby być produkowany m. in. samochód dostawczy. Volkswagen w Antoninku pod Poznaniem produkuje samochód dostawczy T5 i szykuje się do uruchomienia produkcji lekkiego pojazdu użytkowego caddy. Być może więc Żerań mógłby tu znaleźć swoje miejsce wspomagając produkcję Volkswagena w Polsce. Czy jednak w dobie nadprodukcji samochodów w Europie scenariusz ten uda się zrealizować?

Brytyjczycy w grze

Sondowanie możliwości współpracy z Volkswagenem nie wyczerpuje starań resortu i zarządu firmy o pozyskanie inwestora. Skarb Państwa chce powrócić do rozmów z Roverem. Na początku przyszłego roku przyjedzie do Polski na spotkanie z przedstawicielami rządu Nick Stephenson, wiceprezes MG Rover. Strona polska chce zaproponować, by w przyszłym roku Brytyjczycy rozpoczęli na Żeraniu tłoczenie blach dla swoich samochodów. Rząd uważa, że będzie to o wiele tańsze niż korzystanie z usług tłoczni w Niemczech. Rozmowy z MG Rover trwają już jednak prawie dwa lata. Bezowocnie.

Przedłużą, nie przedłużą

Nadal nie zrezygnowano także z planów przedłużenia praw do produkcji matizów i lanosów. Obecnie obowiązująca licencja wygasa październiku 2004 r. W planach jest jej przedłużenie do października 2006 r. Niestety, mimo wcześniejszych zapowiedzi resortu skarbu nie udało się doprowadzić do spotkania z właścicielami licencji (spółką GM Daewoo Auto & Technology) przed świętami Bożego Narodzenia. - Spotkanie to powinno się jednak odbyć na początku przyszłego roku - zapewnia osoba zaangażowana w poszukiwania inwestora.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: FSO | żerań | Volkswagen | Polskie | Daewoo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »