W lutym nastroje konsumentów stabilne, poprawa oczekiwań

W lutym 2014 roku nastroje konsumenckie dotyczące sytuacji obecnej pozostały stabilne, natomiast oczekiwania co do przyszłej sytuacji poprawiły się - wynika z opublikowanych w piątek badań GUS.

W lutym 2014 roku nastroje konsumenckie dotyczące sytuacji obecnej pozostały stabilne, natomiast oczekiwania co do przyszłej sytuacji poprawiły się - wynika z opublikowanych w piątek badań GUS.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie -20,1 i jest to wzrost o 0,1 pkt proc.

"Pogorszyły się oceny dotyczące obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i dokonywania ważnych zakupów (spadki odpowiednio o 1,9; 1,1 i 0,7 pkt proc.). W przeciwnym kierunku oddziaływała poprawa ocen obecnej sytuacji ekonomicznej kraju i przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 2,4 i 2,0 pkt proc.)" - napisano w komentarzu.

Reklama

W porównaniu do lutego 2013 r. wartość BWUK jest wyższa o 8,8 pkt proc.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,5 pkt proc. i ukształtował się na poziomie -24,2.

"Na wzrost wartości wskaźnika wpływ miała znaczna poprawa ocen dotyczących przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost o 3,8 pkt proc.) oraz ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 2,0 pkt proc.) i przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost o 1,1 pkt proc.). Pogorszyła się natomiast ocena przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 1,1 pkt proc.)" - napisano.

W lutym WWUK osiągnął wartość wyższą o 13,3 pkt proc. niż w analogicznym miesiącu 2013 r.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »