W tygodniu zakończonym 10 czerwca TVN miał 59,27 mln zł wpływów z reklam, Polsat 55,63 mln zł
W dniach od 4 do 10 czerwca największy udział w wydatkach na reklamę wśród stacji telewizyjnych zanotował TVN. Udział ten wyniósł 17,61 proc., co oznacza 59,27 mln zł. Na drugim miejscu znalazł się Polsat z udziałem na poziomie 16,53 proc., czyli wpływami rzędu 55,63 mln zł - wynika z szacunkowych danych Nielsen Audience Measurement, obliczonych według oficjalnych cenników stacji TV.
Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 39,14 mln zł, czyli 11,63 proc. udziału. Czwarta była TVP 2, w przypadku której wpływy z reklamy wyniosły niewiele ponad 24,89 mln zł, co daje 7,4 proc. udziału. Na piątym miejscu znalazł się Discovery, którego przychody reklamowe wyniosły 7,08 mln zł. Oznacza to, że miał on 2,1 proc. udziału.
Łączna kwota wydatków poniesionych na reklamę w stacjach telewizyjnych wyniosła w tym okresie 336,53 mln zł wobec 385,28 mln zł tydzień wcześniej.
- - - - -
W dniach od 4 do 10 czerwca udział TVN w oglądalności wyniósł 12,02 proc. wobec 15,52 proc. tydzień wcześniej. W przypadku Polsatu udział w oglądalności wyniósł 11,83 proc. wobec 13,59 proc. przed tygodniem - wynika z szacunkowych danych firmy Nielsen Audience Measurement. W poniższej tabeli prezentujemy tygodniowe udziały w oglądalności dziesięciu najpopularniejszych stacji telewizyjnych w dniach 04.06-10.06.
Stacja bieżący tydzień (proc.) poprzedni tydzień (proc.) TVP1 18,48 15,66 TVP2 15,20 12,33 Polsat 11,83 13,59 TVN 12,02 15,52 TVP Info 3,84 3,67 TVN24 3,06 2,73 TVN7 2,28 2,15 TV4 2,53 2,66 Puls 2,24 2,03 Polsat 2 1,12 1,07
Pomiar przeprowadzono dla grupy celowej: wszystkie osoby w wieku 4+.
KOMENTARZ INTERIA.PL
Od 8 czerwca w Polsce rozgrywane są finały piłkarskich ME. Mecze pokazuje TVP na swoich antenach. Spadek oglądalności TVN i Polsatu w tym okresie (do 1 lipca włącznie) i w tym aspekcie nie powinien dziwić.
Krzysztof Mrówka
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi