W tym roku upadnie co trzeci diler!

Na Słowacji 2009 r. z 560 autoryzowanych dilerów samochodów upadnie 180 firm.

Według audytora PricewaterhouseCoopers, który od września do listopada ub. roku badał rynek handlu nowymi autami, dilerom nie pomoże nawet wprowadzenie tzw. złomowego. Nie odegra to takiej roli, jak w Czechach i marże handlowców nie zmniejszą się na tyle wydatnie by obniżki cen przyciągnęły tłumy klientów. Są już bowiem bardzo niskie i zniżki są nie do zaakceptowania przez dilerów.

Według PricewaterhouseCoopers, 41 procent dilerów chce opuścić rynek motoryzacyjny lub zmienić branżę z powodu kiepskich wyników finansowych tych spółek.

Reklama

Lider rynku - Škoda Auto Slovensko - zamierza ograniczyć sieć dilerską. Toyota Motor Slovakia takiego ruchu jednak jeszcze nie planuje. Nie wyklucza tego Kia Motors Sales Slovensko jeśli krytyczna sytuacja w sprzedaży będzie trwać w następnych miesiącach.

Na Słowacji panuje przekonanie, że rynek handlu samochodami ożywi się razem ze wzrostem gospodarczym - horyzont dla niego wyznacza się dopiero na drugą połowę 2011 roku. Do tego czasu upadnie większość słowackich dilerów?

Krzysztof Mrówka, INTERIA.PL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. | diler
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »