Wakacje, czyli doskonała okazja do zarobku
Polscy konsumenci częściej korzystają z internetu za pomocą urządzeń mobilnych niż komputerów - wynika z barometru konsumenckiego Google.
Polacy coraz częściej korzystają z internetu. Według barometru konsumenckiego Google 75 proc. z nich przynajmniej raz dziennie zagląda do sieci. Jeszcze częściej zdarza się to młodym ludziom między 25 a 34 rokiem życia (87 proc.). Dlaczego to robią? Aż 83 proc. polskich konsumentów otwarcie przyznaje, że internet jest dla nich podstawowym źródłem informacji.
- Dlatego przedsiębiorcy powinni zadbać o to, żeby ich strony internetowe były mobilne i/lub responsywne - mówi Maciej Fiszer z home.pl. W okresie wakacyjnym zapewni to większe zyski firmom działającym m.in. w branży turystycznej, edukacyjnej, ubezpieczeniowej, rozrywkowej i medycznej.
Co ciekawe, okazuje się, że nasi rodacy surfując po sieci częściej korzystają z urządzeń mobilnych, czyli smartfonów i tabletów (83 proc.) niż z komputerów (77 proc.). Szczególnie w lipcu i sierpniu. Dlatego warto, żeby właściciele mikro, małych i średnich firm zadbali o swoje firmowe strony czy sklepy internetowe, przygotowali je pod kątem RWD (responsywności, czyli ekranu dopasowującego się do rozmiarów różnych urządzeń) oraz postawili na strony mobile (zaprojektowane na potrzeby użytkowników smartfonów).
- W okresie wakacyjnym Polacy rzadziej włączają komputery, co nie oznacza, że rezygnują z korzystania z internetu - dodaje Maciej Fiszer. - W związku z tym zwiększa się ruch z urządzeń mobilnych (telefony i tablety). Już 11 mln Polaków korzysta ze smartfonów. Warto więc zadbać o komfort potencjalnych klientów.
Tym bardziej, że zanim zdecydują się na zakup towaru lub zamówienie jakiejś usługi, często korzystają z wyszukiwarki internetowej (56 proc.) lub przeglądają firmowe strony www. (25 proc.) - wynika z barometru konsumenckiego Google.
O przygotowaniu swoich stron internetowych pod kątem mobilności i/lub responsywności szczególnie powinny pamiętać firmy, które duże obroty osiągają w dwóch miesiącach wakacyjnych: lipcu i sierpniu. Chodzi o m.in. o kwiaciarnie, firmy cateringowe, sklepy z artykułami ślubnymi, kliniki odchudzające i stomatologiczne, hotele, salony piękności i fryzjerskie, szkoły językowe oraz ubezpieczycieli. Sporo zarabiają też firmy z branży edukacyjnej: dostawcy i wydawcy podręczników, producenci artykułów papierniczych.
- Strony mobilne buduje się inaczej niż te tradycyjne - tłumaczy Fiszer. - Należy przeanalizować dane związane z User Experience, czyli doświadczeniami użytkownika w momencie, gdy z nich korzysta. Dzięki temu wyeliminujemy treści, które nie są tak istotne dla konsumentów. Rozmiar czcionki i grafiki należy dobrać pod katem technologii dotykowej, nie tej klikanej myszką komputerową. Dzięki temu, że strony mobilne mogą pobierać dane o lokalizacji, pełnią także rolę asystentów podpowiadających gdzie znaleźć określony sklep, restaurację czy mechanika i pomagających wyznaczyć do nich drogę.