Wielka Piątka walczy o wizerunek
PriceWaterhouseCoopers - czołowy światowy gigant w branży badania sprawozdań finansowych i konsultingu zamierza wydzielić jednsotkę konslutingu i sprzedać ją w ofercie publicznej.
Celem tych działań jest poprawa wizerunku firmy, który został częściowo
nadszarpnięty przez
głośną aferę upadłości firmy Enron. Ze skandalem czołowego amerykańskiego
koncernu
energetycznego związany był Arthur Andersen, główny konkurent Prica,
należący do tej samej
elitarnej ligi co on, czyli wielkiej audytorskiej piątki.
PricewaterhuoseCoopers, wydzialejąc jednostkę stara się w ten sposób
przekonać inwestorów, że prowadzone przez nią audyty są niezależne.
Już teraz wiadomo, że dzałania te nie tylko poprawią wizerunek ale również
mogą przyczynić
się do przejęcia tych klientów, którzy po aferze Enrona zrezygnowali z usług
Arthur
Andersen. Prawdopodobnie już część z nich ogłosi wkótce taki zamiar.