Wielki ferment na rynku alkoholi
Producenci i importerzy alkoholi mocnych oraz win alarmują, że Ministerstwo Finansów doprowadziło do kolejnego wstrząsu na rynku produktów akcyzowych, pisze "Puls Biznesu".
Twierdzą oni, że jeśli nie zostanie przedłużony obowiązujący do lutego 2010 r. okres ważności starych banderol, nie tylko ich firmy, ale i budżet państwa poniesie duże straty.
Okazuje się bowiem, że na rynku jest wciąż ok. 50-60 mln butelek win ze starymi banderolami, a sieci handlowe i hurtownie ogłosiły, że nie będą ich już kupować. Wiele z nich nie przyjmuje także wyrobów z nowymi banderolami, bo chce wyprzedać zapasy.
Wniosek o przedłużenie ważności starych banderol do czasu wyprzedania zapasów jest obecnie analizowany w resorcie finansów. Rzecznik szefa Służby Celnej nie wie jeszcze jakie będzie rozstrzygnięcie.
Jak podaje "Puls Biznesu" od sierpnia 2008 r. do lipca 2009 r. sprzedano w Polsce wina wartości 1,6 mld zł. Sprzedaż wódek przyniosła 10,8 mld zł, a piwa 13,2 mld zł.
Czytaj również: