Wielki mariaż Marriotta z Ikeą
IKEA nie będzie się wkrótce kojarzyć wyłącznie z salonami meblowymi. Szwedzka firma chce w całej Europie zbudować w 10 lat sieć ok. 150 tanich hoteli pod szyldem Moxy. Pierwszy zostanie otwarty lada tydzień niedaleko mediolańskiego lotniska Malpensa. Następne w Polsce, Niemczech, Holandii i Wielkiej Brytanii.
O planach koncernu 86-letniego Ingvara Kamprada (5. najbogatszy człowiek świata, 48,6 mld dol.) poinformowała szwedzka gazeta "Svenska Dagbladet". Podała, że zajmuje się tym odnoga firmy - Inter IKEA.
Ciekawe, iż hotele nie będą firmowane logo IKEA ani meblowane ich produktami (szyld da renomowana sieć hoteli Marriott). Będą mieć natomiast smakowite śniadania, szybki internet i nowatorski system meldowania się online z urządzeń mobilnych. Cena za klasyczną "dwójkę" za noc to ok. 80-100 dol.
IKEA planuje też budowę na Starym Kontynencie... akademików.
Wartość marki IKEA to według ostatnich obliczeń 11,2 mld dolarów - jest ona na 89. miejscu listy 100 najbardziej wartościowych marek świata. W Szwecji wyżej jest tylko H&M - sieć sklepów z odzieżą.
Krzysztof Mrówka
Sprawdź: PROGRAM PIT 2012