Reklama

Wisła Kraków na czele rankingu medialności

Udział w eliminacjach Ligi Mistrzów zapewnił bardzo duże zainteresowanie Białej Gwieździe. W lipcu dominowały w mediach kluby biorące udział w rozgrywkach europejskich, a więc także Śląsk Wrocław i Legia Warszawa. Wisła znalazła się na czele zestawienia po raz pierwszy od 14 miesięcy.

Poprzednio zespół z ul. Reymonta był najbardziej medialnym klubem ligi w maju 2010 roku, gdy przegrał z Lechem Poznań rywalizację o mistrzostwo Polski. Tym razem poznański klub znalazł się dopiero na czwartym miejscu - przed Cracovią, Polonią Warszawa i Zagłębiem Lubin.

Dopiero na ósmej lokacie uplasowała się Jagiellonia Białystok - czwarty z klubów reprezentujących Polskę na arenie międzynarodowej. Zespół z Białegostoku odpadł już 7 lipca, dlatego jego występ nie przysporzył klubowi wielkiego zainteresowania.

Co ciekawe, to jednak Śląsk okazał się najczęściej opisywanym zespołem w samej prasie. Wisła w tym zestawieniu była trzecia, ale zdominowała najważniejsze portale internetowe, dzięki czemu znalazła się na pierwszym miejscu klasyfikacji łącznej.

W przypadku Śląska niezwykle dużym zainteresowaniem cieszyła się konfrontacja z Dundee United. Wyeliminowanie Szkotów sprawiło, że wrocławianie zanotowali największą liczbę publikacji na pierwszych stronach.

Analitycy agencji informacyjnej "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" podali, że w ciągu miesiąca było ich 30, o sześć więcej aniżeli o Wiśle. Po 23 takie teksty miały Cracovia i Lech. Najmniej medialnym klubem T-Mobile Ekstraklasy okazał się beniaminek - Podbeskidzie Bielsko-Biała.

Na drugim froncie pierwsze miejsce ze zdecydowaną przewagą nad resztą stawki zajęła Polonia Bytom. Drużyna z Górnego Śląska wyprzedziła Arkę Gdynia oraz Zawiszę Bydgoszcz. Czwarte miejsce należy do Warty Poznań, a piąte do Wisły Płock.

Warto zwrócić uwagę, że gdyby Polonię Bytom zestawić z drużynami z wyższej ligi, znalazłaby się ona tuż za pierwszą dziesiątką - na jedenastym miejscu. Najmniej publikacji spośród klubów pierwszoligowych dotyczyło tych ze wsi i małych miasteczek - Termaliki Bruk-Bet Nieciecza, Dolcanu Ząbki i Kolejarza Stróże.

Najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji zanotowały kluby z dużych miast. Najatrakcyjniejsze dla sponsorów w minionym miesiącu były kolejno Wisła (18,5 mln zł), Legia (16,8 mln zł), Polonia Warszawa (16 mln zł), Cracovia (14,6 mln zł), Śląsk (14,5 mln zł) i Lech (14,1 mln zł). Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za powierzchnię reklamową równą tej zajętej przez publikacje prasowe o badanych klubach. Obliczany jest on zgodnie z cennikami reklamowymi poszczególnych tytułów.

Badanie "POLSKA PIŁKA" przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W lipcu 2011 przeanalizowano 14,8 tys. publikacji. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 lipca 2011 analitycy wzięli pod uwagę około 210 tys. informacji.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »