Właściciel sieci Biedronka z doskonałymi wynikami na półmetku roku
Jak wynika z opublikowanych przez Grupę Jeronimo Martins wyników finansowych za I kwartał br., przychody właściciela działających w Polsce sieci Biedronka i Hebe wzrosły w tym okresie o ponad 20 proc., a zysk o przeszło 30. Grupa dokonała również podsumowania pierwszego półrocza roku - czytamy w portalu wiadomoscihandlowe.pl.
Z raportu opublikowanego przez Jeronimo Martins wynika, że przychody grupy w drugim kwartale tego roku osiągnęły ok. 6,37 mld euro, co oznacza wzrost o 24,5 proc. w stosunku do drugiego kwartału roku ubiegłego.
Jeśli chodzi o zysk netto, to w miesiącach od kwietnia do czerwca 2022 był on o 34,8 proc. wyższy niż w analogicznych miesiącach rok wcześniej - osiągnął 173 mln euro, wobec 129 mln euro.
EBITDA wyniosła w tym okresie 479 mln euro, co oznacza wzrost o 22 proc. r/r.
Jeśli chodzi o wyniki za całą pierwszą połowę br., to przychody grupy wzrosły o 20 proc. w porównaniu do tych z pierwszego półrocza roku ubiegłego (wyniosły 11,883 mld euro), a jej zysk netto zwiększył się aż o 40,3 proc. (wyniósł 261 mln euro).
Z kolei EBITDA grupy wzrosła w tym okresie o 19,1 proc. r/r (do 851 mln euro) przy przychodach na poziomie (wzrost o 20 proc. rdr).
Nakłady inwestycyjne Jeronimo Martins wyniosły w pierwszej połowie 2022 r. 318 mln euro, podczas gdy na cały rok mają oscylować w granicach 850 mln euro.
Z raportu opublikowanego przez Jeronimo Martins wynika, że skonsolidowana sprzedaż zrealizowana przez sieć Biedronka w pierwszym półroczu br. wyniosła 8,289 mld euro, co oznacza wzrost o 69,8 proc. w stosunku do pierwszego półrocza roku ubiegłego.
Na drugim miejscu pod względem sprzedaży uplasowała się sieć Pingo Doce, która osiągnęła wynik znacznie gorszy od Biedronki, bo na poziomie 2,086 mld euro, ale 17,6 proc. lepszy niż w pierwszym półroczu roku ubiegłego, na trzecim z kolei sieć Ara z wynikiem 824 mln euro (wzrost o 6,9 proc,).
Miejsca nr 4 i 5 zajęły sieci Recheio oraz Hebe. Pierwsza z nich zrelizowała sprzedaż na poziomie 513 mln euro; druga na poziomie 163 mln euro. Obie zanotowały więc wzrosty o odpowiednio 4,3 oraz 1,4 proc. porównując rok do roku.
Sprzedaż LFL tak w przypadku całej grupy Jeronimo Martins, jak w przypadku sieci Biedronka wzrosła w pierwszym półroczu tego roku o 17,5 proc.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Zobacz również: