Właściciel UPC wyda 71,764 mld zł na megaprzejęcie

Grupa medialna z USA - Liberty Global (stoi za nią amerykański miliarder John Malone) - przejmie brytyjską spółkę Virgin Media za gotówkę i akcje za w sumie 23,3 mld dolarów (71,764 mld zł). W Wielkiej Brytanii powstanie w ten sposób druga firma branży płatnej telewizji (po BSkyB, 10,7 mln abonentów).

Przejęcie potrzebuje jeszcze zgód udziałowców i nadzoru nad rynkiem medialnym. Po ich uzyskaniu Malone znowu stanie do walki z gigantem - Rupertem Murdochem, który ma 39 proc. BSkyB. Pierwsze starcie odbyło się w 2007 r., gdy obaj próbowali przejąć DirecTV Group, największą kablówkę w Stanach.

Liberty Global od lat działa w kilku europejskich krajach, w tym Polsce, Niemczech i Belgii.

Virgin Media to zdrowe przedsiębiorstwo - w 2012 r. miał 699,1 mln funtów zysku operacyjnego (+30 proc.). Użytkowników kablówek przybyło w tym czasie 88 700 (do 4,9 mln) - to nowy rekord spółki. Virgin Media powstały w 2006 r. w wyniku fuzji NTL, Telewest i Virgin Mobile (firma sir Richarda Bransona). Teraz Branson, chociaż oddaje kontrolę nad biznesem Amerykanom, zatrzymuje sobie 3 proc. udziałów. Virgin Media sa notowane na Nasdaq w Nowym Jorku, Wczoraj papiery drożały o 17,9 proc.

Reklama

- - - - - -

Liberty Global

* Przychody 10 mld dol. (90 proc. z Europy)

* 1 mld dol. przychodów z Chile

* Działa w 13 krajach

* Ponad 34 mln subskrypcji na serwis wideo, telefony oraz internet

* Firmowe brandy: UPC (obecny w Polsce), Unitymedia, Kabel BW, Telenet, VTR

* 19,6 mln klientów

* 21 000 zatrudnionych w świecie

* Kapitalizacja - 18 mld dol.

* zadłużenie - 30 mld dol.

Krzysztof Mrówka

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Richard Branson | LIBERTY | Virgin Mobile
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »