Wniosku o bon energetyczny nie trzeba składać osobiście. Poczta Polska przypomina
Nabór wniosków o bon energetyczny coraz bliżej. Wnioski o nowe świadczenie będzie można składać już od 1 sierpnia. Będzie to można zrobić także za pośrednictwem Poczty Polskiej - przypomina operator.
Wnioski o bon energetyczny będzie można składać już od 1 sierpnia. O nowe świadczenie będzie można się ubiegać w formie elektronicznej lub pisemnej. Jeśli zdecydujemy się na tę drugą formę, możemy skorzystać z usług Poczty Polskiej - przypomina spółka.
"Poczta Polska wspiera osoby wykluczone cyfrowo oraz osoby, które preferują korzystanie z rozwiązań tradycyjnych (np. papierowe formularze)" - komentuje operator.
Zgodnie z uchwaloną pod koniec maja ustawą, wybrane gospodarstwa domowe w Polsce będą uprawnione do otrzymania bonu energetycznego. To świadczenie, które ma pomóc najbardziej dotkniętym podwyżką cen prądu w pokryciu kosztów na energię elektryczną.
Jak złożyć wniosek o bon energetyczny, kto może go otrzymać i ile wynosi świadczenie tłumaczyliśmy szczegółowo m.in. tutaj. Poniżej przypominamy najważniejsze zasady.
Bon energetyczny będzie przysługiwać gospodarstwom domowym, których przeciętne dochody w 2024 roku nie przekroczyły 2500 zł na osobę w gospodarstwie jednoosobowym i 1700 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
Wysokość bonu energetycznego będzie zależna jest od liczby osób w gospodarstwie domowym. Wyniesie:
- 300 zł - dla jednoosobowego gospodarstwa domowego,
- 400 zł - dla dwu- lub trzyosobowego gospodarstwa domowego,
- 500 zł - dla cztero- lub pięcioosobowego gospodarstwa domowego,
- 600 zł - dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
Gospodarstwom, które korzystają głównie ze źródła ogrzewania zasilanego energią elektryczną będzie przysługiwać dwukrotnie wyższa kwota świadczenia.
Wnioski o bony energetyczne będą przyjmowane od 1 sierpnia do 30 września 2024 roku. Wnioski należy składać do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta drogą elektroniczną lub papierową.
W pierwszym wypadku trzeba użyć platformy ePUAP lub aplikacji mObywatel.
Jeśli chcemy złożyć wniosek drogą papierową, mamy dwa rozwiązania. "Honorowane będą zarówno wnioski składane osobiście w gminie jak i przesłane za pośrednictwem Poczty Polskiej" - wskazuje z komunikacie operator.
Wzór wniosku do wydruku znajduje się na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska - przypomina Poczta Polska. Wniosek w postaci papierowej trzeba opatrzeć własnoręcznym podpisem, w postaci elektronicznej - kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Wysłanie dokumentów za pośrednictwem Poczty Polskiej poświadczane jest pieczęcią z datą nadania. "Wniosek można nadać w placówce własnej Poczty Polskiej, filii placówki pocztowej oraz w agencji pocztowej" - czytamy na stronie spółki. Łącznie klienci mają do wyboru ok. 7,6 tys. lokalizacji, w których mogą nadać przesyłkę zawierającą wniosek o bon energetyczny.
Poczta Polska to spółka ze 100-procentowym udziałem Skarbu Państwa.