Wniosku o bon energetyczny nie trzeba składać osobiście. Poczta Polska przypomina

Nabór wniosków o bon energetyczny coraz bliżej. Wnioski o nowe świadczenie będzie można składać już od 1 sierpnia. Będzie to można zrobić także za pośrednictwem Poczty Polskiej - przypomina operator.

Wnioski o bon energetyczny będzie można składać już od 1 sierpnia. O nowe świadczenie będzie można się ubiegać w formie elektronicznej lub pisemnej. Jeśli zdecydujemy się na tę drugą formę, możemy skorzystać z usług Poczty Polskiej - przypomina spółka.

"Poczta Polska wspiera osoby wykluczone cyfrowo oraz osoby, które preferują korzystanie z rozwiązań tradycyjnych (np. papierowe formularze)" - komentuje operator. 

Reklama

Bon energetyczny w 2024 roku. Takie będą zasady

Zgodnie z uchwaloną pod koniec maja ustawą, wybrane gospodarstwa domowe w Polsce będą uprawnione do otrzymania bonu energetycznego. To świadczenie, które ma pomóc najbardziej dotkniętym podwyżką cen prądu w pokryciu kosztów na energię elektryczną. 

Jak złożyć wniosek o bon energetyczny, kto może go otrzymać i ile wynosi świadczenie tłumaczyliśmy szczegółowo m.in. tutaj. Poniżej przypominamy najważniejsze zasady.

Bon energetyczny będzie przysługiwać gospodarstwom domowym, których przeciętne dochody w 2024 roku nie przekroczyły 2500 zł na osobę w gospodarstwie jednoosobowym i 1700 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.

Wysokość bonu energetycznego będzie zależna jest od liczby osób w gospodarstwie domowym. Wyniesie:

  • 300 zł - dla jednoosobowego gospodarstwa domowego,
  • 400 zł - dla dwu- lub trzyosobowego gospodarstwa domowego,
  • 500 zł - dla cztero- lub pięcioosobowego gospodarstwa domowego,
  • 600 zł - dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.

Gospodarstwom, które korzystają głównie ze źródła ogrzewania zasilanego energią elektryczną będzie przysługiwać dwukrotnie wyższa kwota świadczenia. 

Wniosek o bon energetyczny w 2024 roku

Wnioski o bony energetyczne będą przyjmowane od 1 sierpnia do 30 września 2024 roku. Wnioski należy składać do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta drogą elektroniczną lub papierową.

W pierwszym wypadku trzeba użyć platformy ePUAP lub aplikacji mObywatel.

Jeśli chcemy złożyć wniosek drogą papierową, mamy dwa rozwiązania. "Honorowane będą zarówno wnioski składane osobiście w gminie jak i przesłane za pośrednictwem Poczty Polskiej" - wskazuje z komunikacie operator.

Wniosek można wysłać pocztą. "7,6 tys. lokalizacji"

Wzór wniosku do wydruku znajduje się na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska - przypomina Poczta Polska. Wniosek w postaci papierowej trzeba opatrzeć własnoręcznym podpisem, w postaci elektronicznej - kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. 

Wysłanie dokumentów za pośrednictwem Poczty Polskiej poświadczane jest pieczęcią z datą nadania. "Wniosek można nadać w placówce własnej Poczty Polskiej, filii placówki pocztowej oraz w agencji pocztowej" - czytamy na stronie spółki. Łącznie klienci mają do wyboru ok. 7,6 tys. lokalizacji, w których mogą nadać przesyłkę zawierającą wniosek o bon energetyczny.

Poczta Polska to spółka ze 100-procentowym udziałem Skarbu Państwa.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Poczta Polska | Bon energetyczny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »