Wpływy reklamowe: Największe dzienniki tracą

W październiku br. wpływy reklamowe dzienników, monitorowanych przez Kantar Media, wyniosły 196 mln zł. Najwięcej zarobiła Gazeta Wyborcza.

Jak wynika z danych firmy Kantar Media (poprzednio Expert Monitor), w październiku br. wśród dzienników najwięcej na reklamach (bez autopromocji) zarobiła Gazeta Wyborcza - 58 mln zł (11,8 proc. mniej niż przed rokiem).

Na drugim miejscu uplasowała się Polska z 27 mln zł przychodu (17,7 proc. mniej), a trzecia pozycja należała do Faktu, któremu reklamy zapewniły 20 mln zł (mniej o 3,8 proc.).

Na kolejnej pozycji znalazła się Rzeczpospolita (14 mln zł, 26,1 proc. zysku), a pierwszą piątkę zamknął Super Express (11,5 mln zł, więcej o 18,7 proc.).

Reklama

Bezpłatny dziennik Metro zarobił na reklamach w październiku br. 10 mln zł (spadek o 0,6 proc.), natomiast Dziennik Gazeta Prawna zanotował wpływy reklamowe na poziomie 8,5 mln zł (5,5 proc. mniej).

W pierwszej dziesiątce w październiku br. znalazły się również: Puls Biznesu (4,8 mln, więcej o 19,9 proc.), Gazeta Pomorska (4,0 mln, więcej o 8,4 proc.) oraz Echo Miasta, które zanotowało wpływy na poziomie 3,7 mln zł (1,5 proc. spadku w porównaniu do października 2010 roku).

Zestawienie, przygotowane przez firmę Kantar Media, opracowano na podstawie danych cennikowych netto, bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów.

MediaRun
Dowiedz się więcej na temat: 'Gazeta Wyborcza' | dziennik | Prasa | 'Wyborcza'
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »