Wpływy reklamowe Polsatu wzrosły o 15,4 proc.

Od stycznia do maja 2011 roku (dane do 29 maja) największe cennikowe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych zanotował Polsat. Wyniosły one 1,28 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 15,4 proc. Wpływy znajdującego się na drugim miejscu TVN wyniosły 1,26 mld zł , czyli o 5,6 proc. więcej niż rok wcześniej - podały Wirtualnemedia.pl na podstawie danych TNS OBOP.

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP1 z kwotą 883,4 mln zł, czyli o 0,1 proc. wyższą niż rok wcześniej. Czwarta TVP2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 5,6 proc. do poziomu 597,4 mln zł.

Na piątym miejscu była VIVA Polska, której przychody reklamowe wzrosły o 3,1 proc. do z 236,6 mln zł.

- - - - -

W maju 2011 r. całodobowy udział kanału TVN w rynku spadł do 13,92 proc. z 14,12 proc. w analogicznym okresie roku poprzedniego. Stacja spadła z drugiego na trzecie miejsce - podały Wirtualnemedia.pl na podstawie danych TNS OBOP.

Reklama

Na pierwszym miejscu utrzymała się TVP1, ale oglądalność stacji zmniejszyła się do 18,47 proc. z 18,61 proc.

Na drugim miejscu znalazła się Telewizja Polsat z udziałem na poziomie 14,02 proc., zbliżonym do zeszłorocznego.

Oglądalność kanału TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat) całodobowo wzrosła w maju br. do 15,78 proc. z 14,91 proc. rok wcześniej. Tym samym stacja ta przemieściła się na drugie z trzeciego miejsca.

Na pierwszym miejscu pozostał Polsat, którego udział wzrósł do 17,06 proc. z 16,75 proc.

Na trzecie miejsce z drugiego spadła TVP1, której udział zmniejszył się do 14,72 proc. z 15,40 proc.

Czwartą pozycję ponownie zajęła TVP2, chociaż jej udział wzrósł nieznacznie do 13,08 proc. z 13,03 proc.

W przypadku grupy docelowej TVN, (czyli 16-49 lat, miasta) kanał TVN obronił pozycję lidera, a jego udział wzrósł w maju 2011 r. do 17,18 proc. z 16,66 proc. rok wcześniej. Także Polsat utrzymał się na drugiej pozycji zwiększając w tym okresie swój udział do 15,50 proc. z 15,48 proc. Na trzecim miejscu, podobnie jak przed rokiem, uplasowała się TVP1. Zanotowała ona wzrost udziału do 13,63 proc. z 13,26 proc.

Sprawdź bieżące notowania Cyfrowego Polsatu i TVN na stronach BIZNES INTERIA.PL

PAP
Dowiedz się więcej na temat: wpływy | TNS OBOP | reklamy | Polsat | TVN SA | proca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »