Wskaźnik BIG, mierzący poziom bezpieczeństwa spada

Wskaźnik BIG, mierzący poziom bezpieczeństwa działalności gospodarczej, spadł w II kwartale do 11,33 pkt., o 2,01 pkt. w porównaniu z poprzednim kwartałem - wynika z raportu BIG, przygotowanego przez Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor SA.

Wskaźnik BIG, mierzący poziom bezpieczeństwa działalności gospodarczej, spadł w II kwartale do 11,33 pkt., o 2,01 pkt. w porównaniu z poprzednim kwartałem - wynika z raportu BIG, przygotowanego przez Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor SA.

"Kluczowym czynnikiem wpływającym na pogorszenie się bezpieczeństwa obrotu gospodarczego był wzrost przeterminowanych wierzytelności od klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych. Warto jednak zwrócić uwagę, że ostatnie negatywne odchylenie jest niewielkie w porównaniu do zanotowanego w czasie kryzysu w 2008 r., mimo że badanie było przeprowadzone w trakcie kolejnych zawirować na międzynarodowych rynkach finansowych" - napisano w opublikowanym w środę komunikacie prasowym.

Największy spadek wskaźnika BIG odnotowano w sektorze dostawców usług finansowych.

Reklama

"Na obecny stan wskaźnika bezpieczeństwa działalności gospodarczej główny wpływ mają oceny z sektorów usług finansowych i dostawców usług masowych, wśród których wskaźnik BIG spadł odpowiednio z 16,66 pkt. do 8,19 pkt. oraz z 8,83 pkt. do 7,60 pkt. Pozytywne sygnały docierają z sektora przedsiębiorstw, gdzie wskaźnik BIG drugi raz w ciągu ostatnich sześciu miesięcy wzrósł i obecnie wynosi 19,77 pkt. Od kwietnia br. wskaźnik BIG dla tego segmentu zwiększył się o 3,33 pkt., a w ciągu ostatnich 12 miesięcy o blisko 14 pkt." - napisano.

"Na podstawie obserwacji ostatniego kryzysu finansowego możemy powiedzieć, że dostawcy usług finansowych wcześniej zauważali negatywne tendencje na rynkach finansowych. Przedsiębiorcy orientują się później, kiedy zaczynają się problemy z płatnościami" - powiedział Marcin Ledworowski, wiceprezes Biura.

Badanie przeprowadzono pomiędzy 11 lipca i 22 lipca 2011 r. Posłużono się metodą wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo CATI. Respondentami były osoby odpowiedzialne za finanse firm. Zrealizowano 200 efektywnych wywiadów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: wskaźnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »