Za darmo, czyli przyszłość najbardziej radykalnej z cen

W czwartek, 26 maja 2011 r. do księgarń trafiła książka "ZA DARMO" Chrisa Andersona. Wydawnictwo: Znak z serii Punkty Przełomowe. Udowadnia on jak i czy można zarobić na czymś, co jest za darmo.

Chris Anderson wprowadza na nasz rynek pozycję dla tych, którzy chcą zarabiać lub zarabiają w e-biznesie. Anderson udowadnia że strategia "za darmo" niesie z sobą praktycznie nieograniczone możliwości. Autor ukazuje jak doskonałe narzędzie mają geniusze strategii marketingowych. Ostrzega on jednak, że dla jednych może być ona prawdziwym zbawieniem wynosząc ich biznes na szczyt, dla drugich może być przysłowiowym gwoździem do trumny.

Autor w sposób ciekawy pokazuje jak zarabiać na darmowych produktach, dając ciekawy wykład współczesnej ekonomii. Z pewnością "ZA DARMO" to książka, która zaskakuje i prowokuje. Podając przykłady 50 modeli, ujawnia jak e-ekonomia bazuje na psychologii i tłumaczy nasze racjonalne decyzje.

Reklama

Anderson w ciekawy sposób przedstawia istotę najnowszych technik marketingowych, które za darmo i odpłatnie uzupełniają się na rynku. Udowadnia, ze zero staje się nie tyle wykładnikiem ekonomicznym, ale ma też wymiar psychologiczny. Na rynku tradycyjny popyt i podaż zostały zastąpione przez produkty darmowe i pozostałe. Darmowe produkty bądź usługi powodują, że "popyt na nie pojawia się przy cenie "zero" i jest wielokrotnie wyższy niż ten przy cenie niskiej.

Dlatego, zdaniem Andersona, ważne jest ustalenie ceny na takim poziomie by skusiła ona skutecznie do zakupu i by klient miał ochotę zapłacić "cokolwiek".

Zero dla konsumenta działa jak wirus. Jeżeli dany produkt lub usługę wycenisz na np. dolara automatycznie znajdziesz się po drugiej stronie rynku, gdzie czeka cię prawdziwa wojna.

W przypadku tego co jest "za darmo", zapominamy o minusach i ewentualnych kosztach poniesieniu straty.

Dla konsumenta to ważny sygnał który nie wymaga od niego refleksji. Najniższa cena powoduje, że nie chcemy jej przekraczać, dlatego decyzja rezygnacji z bezpośredniego dochodu powoduje, iż rośnie możliwość dotarcia do masowego odbiorcy. W tym właśnie tkwi sukces.

Być może dla wielu informacja, iż koszty spadają do zera a "bity" nic nie kosztują dają wiele do myślenia. Kluczowe jednak w tej analizie jest to, że "za darmo" ma uchwycić naszą uwagę.

Pamiętajmy jednak - w gospodarce nie ma czegoś takiego jak darmowy lunch i po pewnym czasie trzeba będzie za to w inny sposób zapłacić .

Dlatego polecam tę pozycję z uwagi na język i łatwość jej przyswojenia.

- - - - -

"ZA DARMO" Chrisa Andersona. Wydawnictwo Znak z serii "Punkty Przełomowe".

Marcin Zabrzeski-Bicz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: marketing | za darmo | ceny | darmo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »