Żabka powołała nową spółkę. Zajmie się ekspansją sieci za granicą

Żabka zapowiedziała nowe plany rozwoju swojej marki. W skład grupy wszedł kolejny podmiot - Żabka International, który będzie miał za zadanie zagraniczną ekspansję sieci. Takie plany zostały ogłoszone przy okazji roszady, do jakiej doszło w zarządzie spółki.

W ramach Grupy Żabka została powołana nowa jednostka organizacyjna - Żabka International, którą będzie kierować wiceprezes Anna Grabowska. Jednostka ta odpowiada za realizację ekspansji zagranicznej Grupy - poinformowała Żabka w komunikacie prasowym. 

Żabka szykuje się na opuszczenie Polski. Chce rozwijać biznes za granicą

Na razie nie ogłoszono, jakie rynki szczególnie znajdują się w kręgu zainteresowania sieci. Chociaż pierwszy trop prowadzi do Rumunii, ponieważ pod koniec grudnia Grupa Żabka ogłosiła zakup większościowych udziałów w firmie DRIM Daniel Distributie, będącej wiodącym dystrybutorem żywności na tamtejszym rynku. 

Reklama

Żabka, która w Polsce posiada ponad 10 tys. sklepów, ma również w swoim portfolio dwa punkty poza granicami naszego kraju. Są to w pełni autonomiczne placówki marki Żabka Nano, które można znaleźć w niemieckiej fabryce Tesli pod Berlinem. 

Kolejnymi zmianami, które zostały ogłoszone przez spółkę, jest powołanie jako członka zarządu Wojciecha Kroka. Będzie on zarządzał zależną firmą Żabka Future, zastępując na tym stanowisku wiceprezesa Tomasza Blicharskiego, który od teraz będzie się zajmował obszarami strategii i rozwoju całej grupy. 

Grupa Żabka powstała na początku 2021 roku. Składa się z trzech podstawowych jednostek biznesowych: Żabka Polska, Żabka Future i od teraz Żabka International. Żabka Polska koncentruje się na działalności detalicznej i odpowiada głównie za operacyjne i handlowe aspekty działalności Grupy, w tym zarządzanie i rozwój sieci placówek stacjonarnych typu modern convenience oraz ogólnopolskiej sieci logistycznej Grupy. 

Żabka Future odpowiada za rozwój innowacyjnych projektów, jak wspomniane autonomiczne sklepy. W skład Grupy Żabka wchodzą także firma Maczfit, działająca na rynku cateringu dietetycznego w Polsce oraz Dietly.pl, platforma e-commerce w tym segmencie.  

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Żabka Polska SA | branża spożywcza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »