Żabka wprowadza zaskakującą usługę. Nie tylko buty będzie można naprawić
Żabka nie przestaje zaskakiwać i wprowadza nową usługę do swoich sklepów, której mało kto mógł się spodziewać. Od 13 marca do sklepów Żabki będzie można przynieść swój smartfon w celu jego naprawy. Co więcej, na okres 7 dni - tyle ma trwać naprawa - sieć oferuje możliwość wynajęcia telefonu zastępczego. Zanim jednak wybierzemy się do jednego z 10 tys. sklepów, w których naprawa będzie oferowana, usługę będzie można zamówić przez stronę internetową, a smartfon nadać przesyłką kurierską w wybranej Żabce.
- Uwielbiamy zaskakiwać naszych klientów. Nowością jest możliwość naprawy smartfona z Żabką i Digital Care - mówi Przemysław Tomaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju usług. - Zamiast wyrzucić uszkodzony smartfon, warto go nadać w pobliskiej Żabce i przekazać do profesjonalnej i szybkiej naprawy. W ten sposób, zgodnie z naszą Strategią Odpowiedzialności, pomagamy klientom oszczędzić czas, pieniądze i zadbać o środowisko, ograniczając liczbę elektronicznych odpadów - zapewnia.
A tych jest sporo. Według danych GUS, ze smartfonów korzysta 76 proc. mieszkańców Polski, czyli 28 mln (dane za 2022 rok). Aż połowa użytkowników tych urządzeń zniszczyła swój smartfon w ciągu ostatniego roku, co oznacza 14 mln uszkodzeń rocznie - wynika z badania Smart Barometr 2022.
Większość wypadków ma miejsce w domu lub w pracy, podczas zwykłych, codziennych czynności. 75 proc. osób deklaruje, że najczęściej uszkadzanym elementem jest wyświetlacz, a tylko 44 proc. badanych decyduje się na naprawę zepsutego smartfona - Żabka nową usługą chce to zmienić.
Naprawa smartfona w Żabkach będzie oferowana w dwóch wariantach: naprawy autoryzowanej (z wykorzystaniem oryginalnych części producenta i z zachowaniem gwarancji) lub nieautoryzowanej. Druga opcja ma być za to tańsza dzięki wykorzystaniu zamienników.
W ramach usługi w Żabce będzie można:
- wymienić zbitą szybkę,
- naprawić uszkodzony wyświetlacz,
- aparat,
- głośniki,
- porty (np. USB),
- czy naprawić telefon po zalaniu.
Naprawę telefonu w Żabce będzie można zamówić przez specjalna stronę internetową www.digitalcare.zabka.pl. Przed naprawą - po wskazaniu producenta i modelu smartfona, a następnie rodzaju uszkodzenia - Digital Care poda orientacyjny koszt naprawy.
Po podjęciu decyzji o wyborze jednej z opcji serwisowych, klient będzie mógł nadać paczkę w Żabce, a następnie otrzyma ekspertyzę i finalny kosztorys.
Naprawa potrwa do 7 dni roboczych od dnia zapłaty za naprawę. Jak zapewnia Żabka, każda realizacja będzie objęta 90-dniową gwarancją serwisową na wykonaną naprawę. Klient będzie mógł śledzić status zgłoszenia na portalu, a po naprawie paczkę z telefonem odbierze w wybranej Żabce.
Dodatkową opcją jest wynajem telefonów zastępczych na cały okres trwania naprawy.
- Możliwość nadania urządzenia do naprawy za pośrednictwem najbliższej Żabki to przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu dla klientów. Chcemy również wyjść naprzeciw potrzebom środowiska. Zależy nam na promowaniu idei naprawy zamiast wymiany na nowy. Bliskość sklepów i możliwość wyboru wariantu naprawy to ukłon w stronę użytkowników, którzy od teraz wygodnie naprawią swój smartfon "tuż za rogiem". Dodatkowo, dla pierwszych 500 klientów przygotowaliśmy nieodpłatny montaż folii ochronnej na ekran, po wykonanej naprawie - zapewnia Martyna Madanowicz, key account director z Digital Care.
Naprawa smartfonów to niejedyna zaskakująca usługach w sklepach spożywczych Żabki.
Od czerwca ubiegłego roku w sklepach sieci można oddać także buty do "szybkiej, profesjonalnej naprawy lub czyszczenia". Usługi są realizowane wspólnie z woshwosh sp. z o.o., pierwszą w Europie firmą zajmującą się cyrkularnością obuwia, która współpracuje z lokalnymi szewcami, rekultywując to ginące rzemiosło.