Żabka wygasza usługi, kończy się czas. Do historii przechodzi m.in. Żappka Pay
Żabka wyłącza niektóre usługi. Sklep w rozsyłanych do klientów mailach zaczął informować o nowym regulaminie, który wejdzie w życie od 27 maja. I tak klienci sieci nie będą mogli już zapłacić za zakupy metodą Żappka Pay - usługa wygaśnie 17 czerwca. Zmian będzie jednak zdecydowanie więcej - obejmą również Żappsy, kupony w Żappce czy usługę Żappka Post.
Żabka w ostatnich latach mocno rozszerzyła swoją ofertę i wprowadziła nowe rozwiązania. Wśród nich znalazły się m.in. bezobsługowe sklepy, możliwość naprawy telefonu, usługi kurierskie czy aplikacja mobilna Żappka. Teraz sieć zdecydowała się ciąć usługi.
Zapowiadane zmiany zaczną wchodzić w życie w czerwcu i lipcu. "Sprawna komunikacja z użytkownikami i zachowanie obowiązujących standardów jest dla nas sprawą priorytetową, dlatego informujemy, że dokonaliśmy aktualizacji w regulaminie programu aplikacji mobilnej Żappka" - poinformowała sieć swoich klientów.
Żabka zaczęła informować swoich klientów o zmianach w mailach dotyczących nowego regulaminu świadczenia usług. Większość zmian dotyczy wyłączenia kilku oferowanych dotąd usług.
Niebawem zniknąć ma historia i funkcja przelewania punktów z aplikacji mobilnej - Żappsów. Z końcem lipca działać przestaną również wszystkie aktywowane kupony w Żappce.
Jakie jeszcze usługi znikną z Żabki?
- Żabka wygasi subskrypcje produktów, takich jak cola czy kawa (nie będzie można zatem skorzystać z kawonamentu, który do oferty Żabki trafił jesienią 2022 roku).
- Zniknie również funkcja Żappka Post, która umożliwiała śledzenie zamawianych paczek oraz ich odbiór w sklepach.
- Z aplikacji zniknie także Żabu, czyli wirtualna maskotka sklepu wprowadzona w 2022 r.
Oprócz tego sieć zapowiedziała zmiany w sposobie wejścia do sklepów autonomicznych Żabka Nano, które wejdą w życie od połowy lipca.
Prawdziwą rewolucyjną jest jednak wycofanie z użycia Żappka Pay - funkcja pozwalała na płacenie za zakupy w Żabkach bez konieczności posiadania karty czy gotówki. Gdy system wchodził w życie, sieć ogłaszała, że powstał po to, by "usprawnić i przyspieszyć proces zakupowy przy kasie". Do opłacenia zakupów wystarczyło pokazać kod wyświetlany na ekranie.
Żappka Pay pojawiła się w 2020 r. i można nią zapłacić za zakupy w sklepach sieci Żabka po dodaniu karty debetowej lub kredytowej przez NFC, za pomocą aparatu fotograficznego lub automatycznie przy kolejnym zakupie. Aby korzystać z Żappka Pay, należy potwierdzić swój numer telefonu w aplikacji żappka.
Usługa płatności Żappka Pay w aplikacji mobilnej będzie działać tylko do połowy czerwca (17.06). Później sklepy nie będą przyjmowały płatności realizowanych z użyciem tej formy.
Jak Żabka wyjaśnia wprowadzane zmiany i wycofywanie się z niektórych usług? Internauci zaczęli podejrzewać, że nie były one odpowiednio rentowne lub nie spotkały się z tak dużym zainteresowaniem ze strony użytkowników, jak zakładano wprowadzając usługi. Żabka zmiany tłumaczy "dobrem klientów".
- Po dokładnej analizie zdecydowaliśmy o tymczasowym wyłączeniu lub gruntownej przebudowie niektórych modułów aplikacji - Żabka Pay, Żabka Post, subskrypcji, kuponów, przelewu żappsów, Żabu oraz Żabka Nano. Wprowadzone zmiany pozwolą zapewnić naszym klientom jeszcze wyższy poziom wygody oraz lepszą użyteczność aplikacji, w odpowiedzi na ich oczekiwania - przekazało biuro prasowe sieci w odpowiedzi na pytania portalu wirtualnemedia.pl.