Zacznie się polowanie na klienta!

Liczba klientów, którym Grupa Netia świadczy usługi w technologii ETTH (Ethernet To The Home) przekracza 105 tysięcy, zaś w zasięgu tych sieci znajduje się łącznie około 400 tys. gospodarstw domowych - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

W tym roku grupa kontynuowała konsolidację rynku operatorów sieci osiedlowych, świadczących usługi w technologii ETTH. W 2009 r. Internetia, spółka z grupy Netii, dzięki przejęciom pozyskała prawie 17 tysięcy aktywnych klientów.

Internetia wydała w tym roku na akwizycje 16,7 mln zł, przejmując pięć sieci (spółki lub zorganizowane części przedsiębiorstwa) z 16.925 aktywnymi klientami oraz potencjałem podłączenia 88 tysięcy gospodarstw domowych. Jak podała spółka, średnia cena pozyskania klienta poprzez akwizycje w tym roku wyniosła niespełna 1 tys. zł, czyli porównywalnie do średniej z lat poprzednich.

Reklama

Akwizycje nastąpiły przede wszystkim w rejonach obecnego działania Internetii, czyli Górnym i Dolnym Śląsku (E-Tychy, Gaja z Krapkowic, Bater z Zabrza, D2D z Rudy Śląskiej). Oprócz poszerzania swojej obecności na tych atrakcyjnych terenach, spółka zależna Netii poszerzyła pole swojej obecności na kolejny atrakcyjny rynek - Szczecin - przejmując w ostatnich dniach tego roku firmę Global Connect - napisano w raporcie.

W ciągu dwóch i pół roku Grupa Netia, z uwzględnieniem pięciu tegorocznych transakcji, przejęła łącznie 27 sieci działających obecnie w ramach spółki Internetia. Na akwizycje sieci ethernetowych Netia wydała do tej pory 101 mln zł. Na modernizację i rozbudowę przejętych sieci przeznaczono dotychczas kilkanaście milionów złotych.

W 2009 roku w pełni zrealizowaliśmy plan konsolidacji prawnej i operacyjnej wszystkich 22 przejętych wcześniej podmiotów, co pomoże nam w sprawnej realizacji planu rozbudowy i modernizacji sieci oraz wdrożenia nowych usług w 2010 roku - poinformował cytowany w komunikacie Tom Ruhan, członek zarządu Netii.

Po upływie dwóch i pół roku od rozpoczęcia projektu z optymizmem patrzymy na możliwość realizacji strategicznego celu pozyskania 200 tys. klientów w tym segmencie do 2012 roku - dodał Ruhan. Netia szacuje, że łącznie w Polsce jest około 800 tys. aktywnych klientów sieci w technologii ETTH.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: polowanie | netia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »