Reklama

Zapach luksusu

Działanie zapachem

Dobry projekt zapachowy także może wpłynąć na kilka istotnych rzeczy. Z jednej strony może utrwalić wizerunek marki i umilić pobyt konsumenta w obiekcie, z drugiej zaś będzie maskował zapachy niepożądane, które często nie są zbyt przyjemne. Zapach zwiększa komfort psychofizyczny zarówno pracowników, jak również klientów. Okazuje się bowiem, że umiejętnie dobrana mieszanka zapachowa może zniwelować stres oczekujących w kolejce, zrelaksować i pozwolić choćby na moment zapomnieć o problemach związanych z codziennością.

Reklama

Zapachy to kluczowy czynnik, który wpływa na ocenę wrażeń wyniesionych z danego miejsca. Aromat przywołuje przyjemne wspomnienia, kreuje miłe wyobrażenia - to dlatego klienci chętniej odwiedzają lokal, z którym go kojarzą. Badania amerykańskiego Instytutu Zmysłu Węchu ("Sense of Smell Institute") pokazują, że ludzie lepiej zapamiętują zapachy niż obrazy. Po roku aromat pamiętało 65 proc. badanych, podczas gdy zdjęcie zapomniane zostało przez 50 proc. ankietowanych zaledwie po sześciu miesiącach.

Wybór zapachu zależy od efektu, jaki chce się osiągnąć. Istnieje bowiem kilka typów aromatów. Do najpopularniejszych należą zapachy wspierające sprzedaż, harmonizujące, przedłużające pobyt w lokalu lub też zapachy poprawiające koncentrację i samopoczucie pracowników. Za pomocą aromatów można przywołać też obraz konkretnego miejsca.

Pokaż to na ekranie - "Digital Signage"

Doskonałym sposobem na przekazywanie informacji klientom apteki są ekrany wizualizacyjne, które montuje się w widocznych miejscach. Pozwalają one na szybką komunikację oraz łatwe dotarcie do klientów. Zarządzanie ekranem z poziomu komputera PC pozwala na rozpoczęcie lub zakończenie emitowanych treści w dowolnym momencie. Zastosowanie graficznych efektów specjalnych dla wyświetlanych treści czyni emisję bardziej atrakcyjną i przykuwa uwagę konsumentów. Prezentacja aktualnych komunikatów, serwisu informacyjnego, poradników, obecnych promocji produktów to tylko niektóre z proponowanych opcji, jakie można wyświetlać.

Posiadanie takich rozwiązań ułatwia nawiązanie współpracy z partnerami. Wizualizacje to bardzo dobry sposób na pokazywanie oferty określonych producentów. Dzięki czemu to nie małe firmy, tylko same koncerny mogą sponsorować kupno ekranów, a co za tym idzie pokryć koszty, jakie generuje wprowadzenie marketingu sensorycznego do obiektów.

Skuteczność marketingu sensorycznego jest warunkowana oddziaływaniem na zmysły człowieka. Aby uzyskać pożądany efekt, należy obserwować reakcje klientów. Dobrze jest również powoli, w odpowiednich odstępach czasowych, wprowadzać kolejne elementy. Kompleksowe i harmonijne rozwiązania dają pożądane efekty w bardzo krótkim czasie.

Kwestia praw autorskich do muzyki

Lokale publiczne odtwarzające muzykę mogą uniknąć opłat na rzecz organizacji chroniących/działających na rzecz praw autorskich. Wraz z rozwojem firm zajmujących się audiomarketingiem, artyści coraz częściej przenoszą się do nich ze swoimi utworami. Korzystają na tym zarówno właściciele lokali, jak również twórcy muzyki.

Lokale użytku publicznego, wykorzystujące muzykę artystów, którzy przenieśli prawa autorskie i prawa pokrewne do swoich utworów na firmę audiomarketingową oraz nie są członkami żadnej innej organizacji chroniącej prawa autorskie, nie muszą odprowadzać opłat do tych organizacji.

Wiele młodych zespołów zgadza się na odtwarzanie swojej muzyki przykładowo w restauracjach. Dzięki takiej promocji mają szansę zaistnieć i dlatego decydują się na współpracę. Lokale chcą zaskakiwać swoich klientów i odtwarzać muzykę, której nie można usłyszeć w radiu. W ten sposób zyskują zarówno artyści, jak również lokale, których wizerunek się poprawia.

Lokale, wybierając do obsługi muzycznej profesjonale firmy audiomarketingowe, mogą same decydować, jakiego rodzaju muzyki będą używać. Zaletą tego rozwiązania jest również możliwość emitowania własnych reklam czy dżingli.

Marketing sensoryczny w pomieszczeniach biurowych

Nowoczesne rozwiązania audio, video i aromamarketingu można śmiało wykorzystywać także wewnątrz lokali biurowych. Budują atmosferę w miejscu pracy i podnoszą wydajność zespołu pracowników. Odpowiednie bodźce pozytywnie wpływają na załogę oraz motywują ją do bardziej efektywnej pracy. Niejednokrotnie nie mamy pojęcia jak muzyka, wizualizacje i zapach mogą wpływać na koncentrację oraz chęć do kreatywnego działania.

Biura rozbudzające zmysły ludzi tam przebywających dają zaskakujące rezultaty. Oddziaływanie na płaszczyźnie firma/marka-pracownik oraz umiejętne sterowanie tą relacją stanowi o dzisiejszym sukcesie marketingu sensorycznego. Zapach luksusu, rozpoznawalne logo czy poprawiająca koncentrację melodia zapisują w pamięci pracowników, gości i klientów obraz firmy, która dba o dobry wizerunek marki i uprzyjemnia standardowe czynności biznesowe. Dobrze zaprojektowane biuro charakteryzujące się konkretnym planem zawierającym aspekty sensoryczne oraz tworzy przestrzeń do efektywnej i przyjemnej pracy.

Dowiedz się więcej na temat: marketing | zakupy | Ale | handel | nowoczesne

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »